Nájdeš nás aj na:

Tipy

Zrušenie letenky (bez zakúpeného poistenia) – ako mám postupovať?

Zrušenie letenky (bez zakúpeného poistenia) – ako mám postupovať?

Zrušenie letenky, teda storno letu nie je až také jednoduché. Ako to už v živote býva, ten, kto chce mať čo najmenej starostí, musí myslieť aj na prevenciu. Skúseným cestovateľom to hovoriť nemusíme, ale tým, čo cestujú prvýkrát, nikdy nezabudneme spomenúť možnosť zakúpenia poistenia.

Reklama

Poistenie storna slúži práve na to, aby sme v určitých prípadoch mohli žiadať vrátenie peňazí za (vopred) zrušenú letenku. Nezabudnime na to, že čím skôr si poistenie zakúpime, tým je to lepšie. Tento článok ale venujeme tým, ktorí sú nútení zrušiť svoje letenky, avšak poistenie, žiaľ, nemajú zakúpené.

Kedy mám nárok na refund letenky kvôli koronavírusu?

Možnosti zrušenia letenky bez poistenia

V prípade nízkonákladových/ lowcostových leteckých spoločností sme zvyknutí na letenky za pár eur, menej ľudí si však uvedomuje to, že s nízkou cenou ani služby spojené s letom a letenkou nie sú na najvyššej úrovni. Skoro vždy ide o nerefundovateľné letenky, tzn. v prípade zrušenia letu prepadnú aj peniaze cestujúceho. Výnimkou býva úmrtie v rodine alebo samotného cestujúceho – v druhom prípade bude čiastka vrátená za letenku na základe dedičského konania.

Klasické aerolínie, čiže tie, ktoré nepatria do skupiny nízkonákladoviek, napr. Turkish Airlines, KLM, Air France atď., majú osobitné podmienky zrušenia letenky/ letu. Väčšinou je pravdepodobné, že sa ti vrátia nevyužité dane a poplatky. Vždy však skontaktuj leteckú spoločnosť, prípady sa posudzujú individuálne.

DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE: Nemýľme si tieto prípady s tým, ak sa dostaneme na zoznam „no-show cestujúcich“, čiže ak zmeškáme let, resp. v deň odletu sa rozhodneme necestovať. V takýchto prípadoch nárok na vrátenie peňazí nemáme. To isté platí aj vtedy, ak nevyužijeme niektorý segment našej letenky, vtedy totiž prepadne celá letenka, resp. ďalšie segmenty, ktoré ešte neboli preletené.


Akciové letenky

Ako postupovať?

Ak boli letenky zakúpené v Pelikáne, najjednoduchšie je zavolať našim kolegom na zákazníckej linke, ktorí túto problematiku majú v malíčku. Vedia informovať o možnostiach refundu, ale ak je to potrebné, dokážu skontaktovať leteckú spoločnosť. Ak by bolo potrebné vyplniť storno-formulár, usmernia ťa, ako to máš urobiť a aké dokumenty je potrebné k nemu priložiť.

V prípade leteniek zakúpených priamo od leteckej spoločnosti odporúčame napísať žiadosť o vrátenie peňazí, ale samozrejme môžeš im aj zavolať. Odporúčame byť pohotovým, a teda mať už vopred nachystané všetky písomné dôkazy, ktoré v tomto procese chceš využiť (potvrdenie od lekára, úmrtný list atď.) – môže to celý proces urýchliť.

V každom prípade ťa chceme poprosiť – ak máš letenku, ktorú nebudeš môcť preletieť kvôli aktuálnej situácii s koronavírusom – a tvoj odlet nie je skôr ako o 5 dní – zatiaľ nekontaktuj náš zákaznícky servis. Prečítaj si prosím celé vyjadrenie našej CEO – Tatiany Ondrejkovej z Pelikána.


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    4.1/5 - (12 votes)
Komentáre
Hore