Vyjadrenie CEO Pelikána Tatiany Ondrejkovej k aktuálnej situácii (Covid-19)
Vážení zákazníci Pelikána, milí priatelia, ako aj sami určite vnímate, aktuálna situácia ohľadom dočasných a preventívnych opatrení v snahe zamedzenia šírenia nového koronavírusu a ochoreniu Covid-19 v našej krajine i za jej hranicami sa stáva čoraz vážnejšou a nikto z nás by ju nemal brať na ľahkú váhu či podceňovať.
Svetová zdravotnícka organizácia označila šírenie vírusu za globálnu pandémiu, Čína, Irán, Taliansko a Južná Kórea sú dočasne a preventívne takmer hermeticky uzatvorené, Spojené štáty americké od 13. marca dočasne a preventívne obmedzujú cestovanie z Európy na najbližších 30 dní a aj u nás doma na Slovensku od rána 12. marca vláda dočasne a preventívne vyhlásila mimoriadnu situáciu.
Pelikán pôsobí v cestovnom ruchu viac ako 15 rokov a za ten čas sme sa vypracovali na najväčšieho slovenského predajcu leteniek a zájazdov, ktorý spríjemňuje ľuďom cestovanie aj v ďalších piatich európskych štátoch.
Podarilo sa nám to aj preto, že vždy a za každých okolností sme sa snažili s Vami, našimi zákazníkmi, komunikovať vecne, otvorene, na rovinu. A nikdy to nemienime meniť.
Či už ide o krásne a príjemné chvíle plné zážitkov z ciest a poznávania, ale aj menej príjemné, ťažké momenty z cestovateľského prostredia, akými sú napríklad zrušené lety a rezervácie v ubytovacích zariadeniach alebo krachy našich partnerov – leteckých spoločností či iných cestovných kancelárií.
Sami vidíte, že pretrvávajúce šírenie vírusu núti takmer všetky vlády sveta prijímať čoraz prísnejšie opatrenia, ktoré majú výrazne negatívny vplyv na Vaše cestovateľské plány i na ekonomiky krajín.
Prosím Vás preto, Vás, našich zákazníkov, aby ste mali pri riešení Vašich požiadaviek cez zákaznícky servis Pelikána v najbližších dňoch a týždňoch strpenie a aby ste boli k prípadným chybám, ktoré určite prídu, zhovievavejší než obvykle.
Zákaznícky servis Pelikána pracuje už niekoľko týždňov na maximum a viacerí kolegovia i na úkor ich voľného času či spánku podávajú pri riešení Vašich požiadaviek priam nadľudské výkony. Nie je to ľahké, keďže situácia sa stále mení, niekedy doslova z hodiny na hodinu.
Som ale presvedčená, že to spolu určite zvládneme a že všetky Vaše cestovateľské plány, ktoré šírenie vírusu dočasne a preventívne zastavilo, odložíte na neskôr a opäť sa s dôverou obrátite na Pelikána.
Úplne rozumiem prípadnému hnevu za niektoré neskoré či nepresné odpovede od mojich kolegov zo zákazníckeho servisu a aj v ich mene sa za akékoľvek nepríjemnosti z posledných dní ospravedlňujem.
Žiaľ, situácia nadobudla v globálnom svete a merítku rozmery, kedy ani my v Pelikánovi ako jednotka na cestovateľskom trhu nedokážeme zabezpečiť 100-percentný zákaznícky servis pre každého tak, ako ste zvyknutí za normálnych okolností.
Ide totiž o situáciu, na ktorú sa žiadna firma nedokáže pripraviť.
Žiaľ, nedokážeme mať pre takéto prípady, ktoré sa vyskytnú raz za niekoľko rokov, k dispozícii ďalších sto alebo viac zamestnancov, ktorí by Vám so správnym vyškolením dokázali poskytnúť servis, ako za normálnych okolností.
Môžete mi však veriť, že všetci v Pelikánovi sa snažíme, aby všetci naši klienti dostali vecnú odpoveď a pomocnú ruku čo najskôr.
Ak ste teda zákaznícky servis Pelikána s Vašou požiadavkou kontaktovali elektronicky, ideálne cez email, prosím, nerobte tak opakovane. Ak sa nám snažíte dovolať a telefón Vám nezdvihneme ani na tretí pokus, prosím, pošlite Vašu požiadavku opäť najlepšie emailom na [email protected] alebo [email protected]. Moji kolegovia Vás budú určite v čo najskoršom možnom čase kontaktovať.
Neprimeraný tlak, hnev, arogancia či úzkosť vytvára zbytočný stres, ktorý zase prináša zbytočné chyby a tie následne zbytočne odďaľujú reálne riešenia Vašich cestovateľských problémov.
Prosím preto, majte viac než inokedy na pamäti, že aj my v Pelikánovi sme iba ľudia, že aj my máme podobné obavy a že aj nás sa spomínané dočasné a preventívne opatrenia bytostne dotýkajú.
Robíme však naozaj všetko, čo je v našich silách, aby sme Vaše požiadavky vyriešili čo najskôr a k čo najväčšej spokojnosti. Ubezpečujem Vás, že neignorujeme žiadnu z nich a už vonkoncom nepcháme hlavu do piesku.
Veľmi pekne Vám ďakujem za trpezlivosť, zhovievavosť a verím, že kvôli žiadnej negatívnej skúsenosti s našim zákazníckym servisom v kontexte šírenia koronavírusu a choroby Covid-19 na cestovnú kanceláriu Pelikán nezanevriete.
V mene mojich kolegov i v mojom mene Vám ešte raz, naozaj úprimne a ľudsky, ďakujem.
Tatiana Ondrejková,
CEO cestovnej kancelárie Pelikán
Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.
Špeciálne ponuky pre našich čitateľov
- Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
- Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
- Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
- Ubytovanie cez Booking.com za kamošské ceny, klikni a vyhľadaj si konkrétnu destináciu.
- Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne