Nájdeš nás aj na:

Koronavírus

Potrebujete pomôcť? Vyplňte formulár najskôr 72h pred letom

Potrebujete pomôcť? Vyplňte formulár najskôr 72h pred letom

Vážení zákazníci Pelikána, milí priatelia, vzhľadom na krízovú situáciu nielen v leteckej doprave a s ňou spojený nápor na náš zákaznícky servis by sme vás chceli poprosiť o nasledovný postup, ktorý nám pomôže zabezpečiť čo najrýchlejšiu a najužitočnejšiu pomoc pre každého zákazníka Pelikána, čiže aj pre vás.

Reklama

Ak sa potrebujete dostať domov

Ak potrebujete zabezpečiť cestu domov, vzhľadom na aktuálne možnosti a situáciu vám odporúčame čím skôr kúpiť novú letenku na letisko vo Viedni či Prahe, prípadne využiť iný druh dopravy, ak je to vo vašej situácií a destinácii možné.

Zároveň vám v urgentných prípadoch odporúčame postupovať podľa inštrukcií nižšie, ktoré vám môžu pomôcť v tejto zložitej situácii a pri návrate domov:

  • zaregistrovať sa na webe Ministerstva zahraničia Slovenskej republikystačí kliknúť TU
  • kontaktovať najbližšie veľvyslanectvo Slovenskej republikystačí kliknúť TU, za účelom využitia prípadných repatriačných letov pre slovenských občanov, ktoré by vás mohli dopraviť späť domov. Odporúčame tiež kontaktovať i najbližšie ambasády Českej republiky, Rakúska, Nemecka, Poľska a Maďarska alebo akýkoľvek dostupný konzulát krajiny Európskej únie.

Podľa aktuálnych informácií Slovenská republika, Česká republika, Rakúsko, Nemecko, Maďarsko či Poľsko už niekoľko dní organizujú a budú organizovať i ďalšie repatričné lety pre návrat svojich občanov z rôznych destinácií.

Odporúčame preto kontaktovať všetky vyššie uvedené zastupiteľstvá európskych krajín a spolu so slovenským veľvyslanectvom ich požiadať o pomoc s návratom domov. Pokiaľ občania Slovenskej republiky chcú využiť repatričné lety susedných krajín, je potrebné, aby o nich vedelo aj slovenské ministerstvo zahraničných vecí a hlavne príslušné slovenské veľvyslanectvo i zastupiteľstvo danej krajiny.

Akonáhle slovenské ministerstvo zahraničných vecí poskytne akékoľvek nové informácie o repatričných letoch pre slovenských občanov, bude vás môcť po žiadosti o pomoc prostredníctvom príslušných slovenských ambasád kontaktovať.

Ak potrebujete vyriešiť zmenu/vrátenie peňazí

Prosíme, kontaktujte nás výhradne cez ŠPECIÁLNY KONTAKTNÝ FORMULÁR NA WEBE PELIKAN.sk a určite v ňom uveďte dátum vášho odletu aj kód rezervácie Vašich leteniek. STAČÍ KLIKNÚŤ TU.

V prípade, že sa nás aj napriek tomu rozhodnete kontaktovať e-mailom, v predmete správy rovnako uveďte dátum vášho odletu a váš rezervačný kód. 

Vopred ďakujeme za pomoc i spoluprácu a zároveň vás prosíme, majte na pamäti, že:

  • ak ste už zákaznícky servis Pelikána prostredníctvom formulára kontaktovali, nerobte tak opakovane. Naši kolegovia sa s vami pokúsia spojiť akonáhle to bude možné
  • prednostne vybavujeme žiadosti zákazníkov Pelikána s odletom do 72 hodín, keďže vyťažené kapacity nášho zákazníckeho servisu sa sústredia prioritne na pomoc tým, ktorí sa pokúšajú dostať zo zahraničia späť domov a naopak tým, ktorí potrebujú cestovať do zahraničia v najbližších dňoch
  • ak máte odlet neskôr ako o 72 hodín, zákaznícky servis Pelikána zatiaľ nekontaktujte vôbec. Keďže sa situácia mení z hodiny na hodinu, oficiálne úrady i letecké spoločnosti môžu rozhodnutie o vašom lete ešte niekoľkokrát zmeniť. V prípade potreby môžete kontaktovať aj vašu leteckú spoločnosť

Robíme všetko, čo je v našich silách

Ospravedlňujeme sa, že zákaznícky servis Pelikána – vzhľadom na množstvo neustále sa meniacich, pribúdajúcich a stupňujúcich opatrení či reštrikcií v leteckej doprave – aktuálne nedokáže na každú z tisícov požiadaviek Vás, našich zákazníkov, reagovať tak promptne, ako ste štandardne zvyknutí.

Ešte raz ďakujeme za trpezlivosť, zhovievavosť a pochopenie.
Váš Pelikán

Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na redakcia@pelipecky.sk. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na novinky@pelipecky.sk. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne zľavy pre našich čitateľov

  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
Komentáre

Milujeme cestovanie a písanie. A tak sme to spojili a už roky vám na Pelipeckách prinášame články, cestopisy a reportáže o tom, ako šikovne precestovať celý svet. V našej slovenskej redakcii sedí Hanka a Roland, ale sem-tam napíšu niečo aj naši kolegovia z Pelikána.

Odporúčame

Horúce #PELIPECKY

Novinky a správy zo sveta cestovania

PONUKA DŇA: Dominikánska republika s 5*hotelom a all inclusive za 1 170€ https://t.co/bILrl6WaYh #dovolenky16 hodiny dozadu
TAP Air Portugal ponúka neobmedzenú letenku do Európy https://t.co/dOy9WjaufL #novinky18 hodiny dozadu
Japonská umelkyňa Yayoi Kusama sa vracia do Tate Modern v Londýne so slávnymi infinity rooms https://t.co/JHSqblnwyR #novinky19 hodiny dozadu
Madeira, ostrov kvetín a večnej jari. Letenky za 189€ na budúci rok https://t.co/CAR6ArZbYF #cestopisy20 hodiny dozadu
Hurá do Kanady: Lacné letenky do TOP destinácií na rok 2021 https://t.co/loScKX3dpD #cestopisy20 hodiny dozadu
Woodpark Valča: Dve jedinečné chaty s výhľadom na Malú Fatru https://t.co/3G1eQm4Kms #dovolenky2 dni dozadu
Nový Zéland otvára oázu Deer Park Hights. Spoznáš ju z Pána prsteňov https://t.co/zoCe5j6ay7 #novinky2 dni dozadu
Letisko v Bratislave vybavilo za 9 mesiacov 381-tisíc cestujúcich. Je to pokles o 79% https://t.co/61Qsmh2III #novinky2 dni dozadu
19 hodín v oblakoch! Singapore Airlines opäť spustia najdlhší let na svete https://t.co/aEE4uLNoKD #novinky2 dni dozadu
Letisko Bratislava od nedele prechádza na zimný letový poriadok. Ponúkne 4 linky do 3 destinácií https://t.co/BHtDs7QHVP #novinky2 dni dozadu

Odporúčame tiež:

Reklama
Reklama
Hore