Nájdeš nás aj na:

Dovolenky

Prečo rezervovať sedadlá a objednať jedlo na palubu ešte pred odletom?

Prečo rezervovať sedadlá a objednať jedlo na palubu ešte pred odletom?

Vaša dovolenka začína momentom, kedy vstúpite do lietadla, vraví sa. A skutočne na tom niečo bude. Keď cestujeme, nesústredíme sa len na našu cieľovú destináciu. To, s akými pocitmi prídeme do cieľovej destinácie môže významne ovplyvniť náš celkový dojem. Vnímame totiž všetko, čo nastane počas našej cesty. Aj hlad, nekomfort, nervozitu. Po článku o prepravných podmienkach batožiny nízkonákladových leteckých spoločností vám teraz priblížime témy, ktoré považujeme tiež za mimoriadne dôležité. Jedlo v lietadle či sedenie v lietadle nás zaujíma najmä vo chvíli, keď letenka stála veľmi málo peňazí. Poďme sa teda pozrieť na to, ako a prečo sa oplatí priplatiť za niektoré služby pri lacných letenkách.

Reklama

Sedadlá

Ak ste niekedy rezervovali letenky pre viacerých cestujúcich s nízkonákladovou leteckou spoločnosťou, možno ste narazili na problém so sedením. Napriek tomu, že letenky pre každého ste zakúpili v tom istom čase a pod jedným rezervačným číslom, pri online checkine ste si všimli, že všetci sedíte v rôznych častiach lietadla. Áno, v prípade, že letíte štandardnou leteckou spoločnosťou, výber sedadla zvyčajne nechajú na vás (pokiaľ to dovolí kapacita lietadla) – no v prípade nízkonákladových spoločností začína byť trendom „rozsadiť“ skupinu cestujúcich.

Na základe našich skúseností je tento fakt pre väčšinu cestujúcich nepríjemným prekvapením. Dostali sme niekoľko spätných väzieb a dovolenkových príbehov o otravných spolusediacich a hlučných výletníkoch.

Skupina ľudí, ktorí sú nepokojní s týmto krokom leteckej spoločnosti, sa podľa prvotných reakcií delí na 2 kategórie:

Bezradní

Nezúfajte, táto situácia sa dá zmeniť. Za menší poplatok je možné vybrať si nové sedadlo, a tak si budete môcť užiť cestu v blízkosti vašej rodiny alebo kamarátov. Odporúčame vám tak urobiť čím skôr, pretože miesta sa rýchlo míňajú. Cena sedadiel sa môže v rámci jednotlivých leteckých spoločností líšiť, ale naozaj nejde o vysokú sumu.

Dúfajúci

„V lietadle sa povymieňame,“ hovoria zástupcovia tejto kategórie. Ak sa spoliehate na výmenu sedadiel s cudzími cestujúcimi, budete pravdepodobne sklamaní (najmä ak je vaša skupinka väčšia). Jednak na to nebudete mať čas, a tiež neviete, na koho narazíte. A pokiaľ si väčšina ľudí na palube svoje miesto zakúpila, logicky vám takéto miesto nebude chcieť uvoľniť. Ak si miesta vopred zarezervujete, budete mať za málo peňazí maximálnu istotu.

Jedlo

Ďalším zdrojom nespokojnosti cestujúcich býva jedlo na palube. Hneď na začiatku by sme vás chceli upozorniť, že pri cestovaní „nízkonákladovkou“ jedlo nie je automaticky v cene letenky. Viete si však objednať chutný obed alebo výdatné raňajky z menu konkrétnej leteckej spoločnosti ešte pred odletom. Prečo by ste tak mali urobiť?

Napríklad preto, lebo nikdy neviete, či bude na palube dostupné dostatočné množstvo jedla. Ak počas letu vyhladnete, nie je isté to, že po vašej žiadosti zakúpiť si olovrant letuška okamžite pribehne s táckou plnou maškŕt alebo teplého jedla. Možno vám iba povie: „Prepáčte, už nám nezostalo žiadne jedlo.“ Prípadne jedlo bude k dispozícii, ale drobné na výdavok už nie.

Aj preto, že namiesto studenej bagety z letiskových potravín môžete mať niečo chutnejšie a za rovnakú cenu.

Ako extrémny príklad si vám dovolíme predložiť spätnú väzbu od cestujúceho – nazvime ho pán Ján, ktorý sa spoliehal na to, že keďže jeho cesta trvá iba 5 hodín, objednávka jedla je zbytočná. Samozrejme, súhlasíme, všetci by sme vydržali nejesť 5 hodín. Avšak let pána Jána nebol bezproblémový. Do svojej cieľovej destinácie kvôli technickým problémom doletel až o 3 hodiny neskôr, ako mal naplánované, a jeho pocity si asi viete predstaviť bez toho, aby sme ich opísali…

Samozrejme všetko je ovplyvnené aj podmienkami konkrétnej leteckej spoločnosti. Platí však to, že vykonať objednávku spomínaných služieb v dostatočnom predstihu je najrozumnejšie. Odporúčame Vám tiež prečítať si náš článok o tom, prečo je dôležité cestovné poistenie.

Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na redakcia@pelipecky.sk. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na novinky@pelipecky.sk. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne zľavy pre našich čitateľov

Komentáre

Odporúčame

Horúce #PELIPECKY

Novinky a správy zo sveta cestovania

LAST MINUTE: 7 nocí v 4* hoteli s all inclusive na Rodose za 605€ https://t.co/kBn5ou6OLL #dovolenky15 hodín dozadu
Do týchto krajín sa potrebujete pred cestou registrovať (vstupné formuláre a dotazníky) https://t.co/XRUprAbDXh #novinky16 hodín dozadu
Leť na krásny Zakynthos od 60€! https://t.co/X5hPtqbjIT #letenky17 hodín dozadu
Viedeň zadarmo. Slovak Lines má Nový Travel Pass pre nekonečné cestovanie https://t.co/Rl6o4x3leL #novinky17 hodín dozadu
Havana opäť sprísňuje obmedzenia. Počet nakazených narastá https://t.co/etokIOcJvH17 hodín dozadu
Pri vstupe na Ukrajinu už Slováci nepotrebujú test ani karanténu https://t.co/bdHmHebta6 #novinky17 hodín dozadu
Európska únia aktualizovala zoznam krajín, ktoré ju môžu navštíviť https://t.co/pQabCOC34920 hodín dozadu
Hrad Windsor v Londýne otvára časť záhrady prvýkrát po desiatkach rokov https://t.co/LIJ39wWTeu #novinky21 hodín dozadu
Maurícius vyhlásil stav enviromentálnej núdze https://t.co/O6scGyYMvA #novinky21 hodín dozadu
Koronavírus a cestovanie – všetko, čo potrebuješ vedieť https://t.co/QOAvhIh2a4 #novinky21 hodín dozadu

Odporúčame tiež:

Advertisement
Advertisement
Hore