Nájdeš nás aj na:

Dovolenky

Prečo rezervovať sedadlá a objednať jedlo na palubu ešte pred odletom?

Prečo rezervovať sedadlá a objednať jedlo na palubu ešte pred odletom?

Vaša dovolenka začína momentom, kedy vstúpite do lietadla, vraví sa. A skutočne na tom niečo bude. Keď cestujeme, nesústredíme sa len na našu cieľovú destináciu. To, s akými pocitmi prídeme do cieľovej destinácie môže významne ovplyvniť náš celkový dojem. Vnímame totiž všetko, čo nastane počas našej cesty. Aj hlad, nekomfort, nervozitu. Po článku o prepravných podmienkach batožiny nízkonákladových leteckých spoločností vám teraz priblížime témy, ktoré považujeme tiež za mimoriadne dôležité. Jedlo v lietadle či sedenie v lietadle nás zaujíma najmä vo chvíli, keď letenka stála veľmi málo peňazí. Poďme sa teda pozrieť na to, ako a prečo sa oplatí priplatiť za niektoré služby pri lacných letenkách.

Reklama

Sedadlá

Ak ste niekedy rezervovali letenky pre viacerých cestujúcich s nízkonákladovou leteckou spoločnosťou, možno ste narazili na problém so sedením. Napriek tomu, že letenky pre každého ste zakúpili v tom istom čase a pod jedným rezervačným číslom, pri online checkine ste si všimli, že všetci sedíte v rôznych častiach lietadla. Áno, v prípade, že letíte štandardnou leteckou spoločnosťou, výber sedadla zvyčajne nechajú na vás (pokiaľ to dovolí kapacita lietadla) – no v prípade nízkonákladových spoločností začína byť trendom „rozsadiť“ skupinu cestujúcich.

Na základe našich skúseností je tento fakt pre väčšinu cestujúcich nepríjemným prekvapením. Dostali sme niekoľko spätných väzieb a dovolenkových príbehov o otravných spolusediacich a hlučných výletníkoch.

Skupina ľudí, ktorí sú nepokojní s týmto krokom leteckej spoločnosti, sa podľa prvotných reakcií delí na 2 kategórie:

Bezradní

Nezúfajte, táto situácia sa dá zmeniť. Za menší poplatok je možné vybrať si nové sedadlo, a tak si budete môcť užiť cestu v blízkosti vašej rodiny alebo kamarátov. Odporúčame vám tak urobiť čím skôr, pretože miesta sa rýchlo míňajú. Cena sedadiel sa môže v rámci jednotlivých leteckých spoločností líšiť, ale naozaj nejde o vysokú sumu.

Dúfajúci

„V lietadle sa povymieňame,“ hovoria zástupcovia tejto kategórie. Ak sa spoliehate na výmenu sedadiel s cudzími cestujúcimi, budete pravdepodobne sklamaní (najmä ak je vaša skupinka väčšia). Jednak na to nebudete mať čas, a tiež neviete, na koho narazíte. A pokiaľ si väčšina ľudí na palube svoje miesto zakúpila, logicky vám takéto miesto nebude chcieť uvoľniť. Ak si miesta vopred zarezervujete, budete mať za málo peňazí maximálnu istotu.

Jedlo

Ďalším zdrojom nespokojnosti cestujúcich býva jedlo na palube. Hneď na začiatku by sme vás chceli upozorniť, že pri cestovaní „nízkonákladovkou“ jedlo nie je automaticky v cene letenky. Viete si však objednať chutný obed alebo výdatné raňajky z menu konkrétnej leteckej spoločnosti ešte pred odletom. Prečo by ste tak mali urobiť?

Napríklad preto, lebo nikdy neviete, či bude na palube dostupné dostatočné množstvo jedla. Ak počas letu vyhladnete, nie je isté to, že po vašej žiadosti zakúpiť si olovrant letuška okamžite pribehne s táckou plnou maškŕt alebo teplého jedla. Možno vám iba povie: „Prepáčte, už nám nezostalo žiadne jedlo.“ Prípadne jedlo bude k dispozícii, ale drobné na výdavok už nie.

Aj preto, že namiesto studenej bagety z letiskových potravín môžete mať niečo chutnejšie a za rovnakú cenu.

Ako extrémny príklad si vám dovolíme predložiť spätnú väzbu od cestujúceho – nazvime ho pán Ján, ktorý sa spoliehal na to, že keďže jeho cesta trvá iba 5 hodín, objednávka jedla je zbytočná. Samozrejme, súhlasíme, všetci by sme vydržali nejesť 5 hodín. Avšak let pána Jána nebol bezproblémový. Do svojej cieľovej destinácie kvôli technickým problémom doletel až o 3 hodiny neskôr, ako mal naplánované, a jeho pocity si asi viete predstaviť bez toho, aby sme ich opísali…

Samozrejme všetko je ovplyvnené aj podmienkami konkrétnej leteckej spoločnosti. Platí však to, že vykonať objednávku spomínaných služieb v dostatočnom predstihu je najrozumnejšie. Odporúčame Vám tiež prečítať si náš článok o tom, prečo je dôležité cestovné poistenie.


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    4/5 - (4 votes)
Komentáre
Hore