Nájdeš nás aj na:

Cestopisy

8 vecí, ktoré zmenia hotelové ubytovanie po koronakríze

8 vecí, ktoré zmenia hotelové ubytovanie po koronakríze

Svet sa zotavuje z pandémie COVID-19 a krajiny sa postupne otvárajú. Už čoskoro opäť vzlietneme a pocestujeme za vytúženou dovolenkou. Ako sa však koronakríza dotkla hotelových ubytovaní? Ktoré veci si budeme môcť dopriať a čo naopak ostane na nejaký čas tabu? Budú mať hotely nejaké hygienické a bezpečnostné protokoly? Prestížny magazín Lonely Planet oslovil hotelierov z celého sveta a pripravil sumár toho, ako sa zmení ubytovanie po pandémii.

Reklama

1. Nové štandardy čistoty a hygieny

Čistota a hygiena hotelovej izby či samotného hotela vždy patrili k najsledovanejším faktorom cestovateľov. Nový koronavírus prinesol hotelom ďalšie hygienické protokoly a tiež nové pravidlá o ochrane zdravia a bezpečnosti. Mení sa tiež spôsob, akým sa čistia hotelové izby a spoločné priestory.

Mnohé krajiny ako napríklad Portugalsko už pripravujú špeciálne označenie pre hotely, ktoré spĺňajú všetky prísne hyginiecké a bezpečnostné kritériá. V USA už tiež zaviedli program s názvom Bezpečný pobyt, ktorý pre hotely zavedie pomerne náročné štandardy na hygienu.

„Cestovatelia už teraz kladú veľké nároky pri upratovacích, hygienických a dezinfekčných opatreniach v objektoch,“ hovorí Pepijn Rijvers, senior viceprezident pre ubytovanie na Booking.com. „Pre poskytovateľov ubytovania bude kľúčové, aby tieto zmeny aj vizualizovali a ukázali ich klientom, aby pomohli naplniť očakávania a priniesť cestujúcim ďalšiu istotu.“

2. Koniec bufetovým raňajkám?

Ráno vstanete, absolvujete hygienu a hurá do hotelovej reštaurácie na raňajky. Tak tento scenár sa pravdepodobne zmení. Raňajky formou bufetu sa zrejme na nejaký čas obmedzia, prípadne sa budú podávať inou formou. Zatiaľ sú v hre najmä raňajky dovezené na izbu alebo raňajky vydávané formou balíčkov.

Problém vidia hygienici najmä v sociálnom dištanci počas raňajok a tiež s dodržiavaním dostatočnej hygieny pri naberaní jedla a manipulácii s občerstvením.

Cieľ je obmedziť kontakt nielen medzi jednotlivými hotelovými návštevníkmi, ale aj s personálom.

3. Bezkonaktné technológie vyhrajú

Aj vy máte radosť, keď vás na hoteli víta milý a usmievavý personál? Aj toto sa čoskoro môže vytratiť. Namiesto personálu vás môže privítať špeciálny elektronický kiosk, ktorý nahradí ľudí a odovzdá vám prístup na izbu či pripraví check-in.

Chcete príklad z praxe? Virtuálny check-in a digitálne kľúče od izby sú už teraz súčasťou mnohých hotelov siete Hilton po celom svete. „Po registrácii majú hostia možnosť nahlásiť sa, vybrať si izbu a použiť svoj smartfón ako kľúč od svojej izby, bez toho, aby museli komunikovať s recepciou,“ hovorí Phil Cordell, globálny šéf vývoja hotelovej siete Hilton.

Sieť Viceroy Hotels & Resorts napríklad začala používať v niektorých svojich hoteloch hlasového smart asistenta Amazon Alexa, ktorý umožňuje hosťom ovládať technológie v izbách bez kontaktu. Môžete tak napríklad ovládať televíziu na izbe, zavolať na recepciu a pod.

Roboty budú pomáhať aj v čistení hotelov. Mnohé značky sa už teraz inšpirujú technológiami v nemocniciach či letiskách. Dezinfekčné roboty na báze UV svetla dokážu ničiť vírusy a baktérie v spoločných priestoroch bez prítomnosti personálu.

4. Bazén a fitko na poradovník

Odpočinok v hotelovom bazéne či možnosť zacvičiť si v hotelovom fitness centre zrejme zostane aj po koronakríze vyhľadávanou aktivitou návštevníkov. Aj v tomto prípade však bude potrebné dodržiavať nové protokoly. Lonely Planet uvádza, že je veľmi pravdepodobné, že sa v týchto zariadeniach zavedú poradovníky a tiež maximálny počet ľudí na meter štvorcový.

Nakazíte sa v bazéne? Nie. Stačí, ak budete dodržiavať sociálny dištanc a zároveň ak hotel nezanedbá hygienické protokoly. Pokiaľ budú pravidelne chlorované a v súlade s normami a ak to pravidlá tej-ktorej krajiny umožnia, všetko bude v poriadku. Menej ľudí v bazéne a wellness zóne tiež znamená, že oveľa viac zrelaxujete, však? 😉

5. Prísna hygiena návštevníkov

Počas pandémie COVID-19 sme si zvykli, že nosíme rúška, že si máme umývať ruky tak často, ako to len ide a že máme pri kýchnutí či zakašľaní dávať pozor, aby sme tým neohrozili ostatných. Takéto pravidlá budú celkom určite platiť aj v hoteloch. Pri check-ine si budeme dezinfikovať ruky, na podlahách hotela budú tiež vyznačené odstupy od ľudí a zrejme budeme musieť so sebou nosiť všade aj rúško.

Niektoré hotely už teraz merajú telesnú teplotu všetkých návštevníkov i personálu. Niekde to robia pracovníci hotela, niekde na to majú už aj termokamery.

6. Priaznivejšie vernostné programy

V snahe povzbudiť hostí, aby si plánovali ďalšiu dovolenku, už mnohé hotely vylepšili resp. rozšírili svoje benefitné programy. Napríklad Marriott Bonvoy, umožňuje štatút získaný ešte v roku 2019 ponechať klientom až do februára 2022. Hotelová sieť Accor tiež začne pripisovať svojim klientom omnoho viac bodov už za jedinú noc v ich zariadeniach. Sieť Ace Hotel spustila program darčekových kariet, ktorý každému majiteľovi karty zníži cenu nového pobytu o 20%. Môžeme sa teda tešiť na to, že hotelové siete po celom svete prehodnotia svoje aktuálne ponuky a výrazne ich vylepšia.

Millennium Hotels and Resorts v Singapure zase spustil balíček doplnkovej starostlivosti s výberom hier a donáškovým servisom jedla. Počas pobytu si tak možno v rámci relaxu zahrať aj šach či tradičné ázijské hry, ktoré majú povzbudziť návštevníkov, aby si odpočinuli od svojich digitálnych zariadení a strávili viac času spolu. Sú v cene ubytovania, rovnako ako služba donášky jedla.

7. Minimalizmus, kam sa pozriete

Všetci máme radi také tie maličkosti v hoteloch, ktorými si nás hýčkajú. Koláčiky zdarma, snacky na bare, drink na privítanie grátis. To všetko bude na nejaký čas minulosťou. Najnovšie nebudú na hoteloch rozdávať ani perá či dennú tlač. Mnohé luxusné hotely sa už začali zbavovať ozdobných vankúšov zo sedačiek v lobby baroch a niektoré hotely už neplánujú zamestnávať ani hotelových poslíčkov.

8. Agroturizmus a plážové hotely

Pobyty na vidieku alebo na pláži, kde je menej turistov, zdá sa budú najbližšie mesiace mimoriadne obľúbené. „Vidíme dopyt najmä po menej preplnených vidieckych alebo pobrežných destináciách,“ uviedol pre Lonely Planet Pepijn Rijvers, senior viceprezident pre ubytovanie Booking.com.

A čo vy? Aká bude vaša preferencia? Ako sa podľa vás zmení hotelové ubytovanie v roku 2020? Dajte nám vedieť do komentárov pod článok či na Facebooku. Budem sa tešiť na vaše odpovede 🙂


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    5/5 - (5 votes)
Komentáre

Raz sa náhodou dostal k lacným letenkám a odvtedy chce precestovať celý svet. Radšej má hory a prírodu ako mestskú džungľu. Zamiloval si Island, Yosemite, Indonéziu a veľmi ho láka Nepál, Faerské ostrovy a Kanada. Najväčší sen si ale už splnil, keď sa mu narodili dcérka Eliška a Nina.

Hore