Nájdeš nás aj na:

Cestopisy

„O päť minút dvanásť,“ popisuje Češka svoj návrat domov

„O päť minút dvanásť,“ popisuje Češka svoj návrat domov

Keď sa v polovici marca tohto roku situácia ohľadom ochorenia COVID-19 za niekoľko dní dramaticky zhoršila, desaťtisíc Čechov v zachraničí sa behom chvíle ocitli v nezávideniahodnej situácii. Na jednej strane uzatváranie hraníc európskych krajín, na tej druhej hromadné rušenie letov a uzatváranie letísk.

Reklama

V takejto situácii sa ocitla aj štvorica Čechov, ktorí odleteli na Langkawi v rámci firemného teambuildingu. Tereza G, Monika Z., Lukáš N., a Michaela H., ktorí sa s nami o ich skúsenosť podelili v nasledujúcom rozhovore.

Začneme tou príjemnejšou časťou. Čo bolo hlavným lákadlom, pre ktoré ste sa rozhodli svoju dovolenku stráviť práve na Langkawi?

Dovolenku na Langkawi sme si vybrali viac menej náhodne. Na vianočnom večierku sme od šéfa dostali za úlohu vybrať si destináciu na našu ďalšiu teambuildingovú akciu. A samozrejme nejaký rozpočet 🙂 Pozerali sme si rôzne stránky s lacnými letenkami, až sme sa dostali na stránky Pelikána a ponuku exotických dovoleniek. Langkawi sme vybrali kvôli počasiu a možnotiam vyžitia, dôležitú úlohu hral tiež prestup v Dohe. Páčila sa nám možnosť behom jednej dovolenky navštíviť viac miest.

Aj s cestou mala dovolenka trvať 10 dní, to pre nás bolo tak akurát. Deň a pol v Katare a potom 7 dní na Langkawi sa zdalo ako skvelý nápad. Lákali nás piesočnaté pláže, vodopády, krokodília farma, prechádzka po SkyeBridge. Náš pôvodný plán bol prejsť behom 7 dní Langkawi skrz na skrz. Tento plán ale bohužial stroskotal zároveň s nami pri havárii na skútri. 🙂 To sme ešte nevedeli, čo ďalšie nás čaká.

Do Lagnkawi ste leteli z Prahy s 5* Qatar Airways, ktoré patria medzi najlepšie aerolinky sveta. Splnili vaše očakávania ohľadom pohodlia a služieb počas letu?

Qatar Airways naše očakávania predčili. Široký výber alkoholu zdarma, na možnosti ekonomickej triedy vynikajúce jedlo, rovnako tak pohodlné sedadlá a dosť priestoru na nohy, čo ocenil hlavne séf a kolegyňa, ktorá má zbytočne dlhé nohy. 🙂 K tomu parádny výber filmov a seriálov. Na ceste z Kataru na Langkawi bolo lietadlo okrem toho poloprázdne, takže sme všetci mohli spať natiahnutí cez tri sedačky.

Ako asi všetci vedia, letenky je možné zaobstarať si rôznymi cestami. Aké boli dôvody, pre ktoré ste sa rozhodli zakúpit si ich práve cez Pelikán?

Ja osobne mám skôr skúsenosť s cestovaním na vlastnú päsť a kupovaním leteniek i ubytovania nezávisle na sebe. Keď sme sa ale rozhodovali s dievčatami v kancelárii, zaujala nás možnosť kúpiť letenky aj s ubytovaním, čím nám odpadli starosti so zhánaním ubytovania a dopravy z letiska na hotel. Toto riešenie sa nám zdalo lepšie vzhľadom k tomu, že sme cestovali v kolektíve. Okrem toho sme si mohli poistiť storno cesty, čo bolo dôležité zase pre šéfa. 🙂 Hlavná výhoda sa ukázala aj v tom, že sme mali k dispozícii zákaznícky servis. Vďaka tomu sa nám podarilo dostať domov len pár dní pred tým, ako sa uzavrelo naše letisko v Langkawi.

Ako ste už naznačili, situácia sa obrátila o 180° a kvôli hrozbe rušenia leteckých spojení ste sa potrebovali dostať čo najrýchlejšie domov, inak vám hrozilo, že by ste v Malajzii zostali na neurčito. Ako vyzerala vaša komunikácia s Pelikánom a prípadne, hľadali ste aj iné riešenia na vlastnú päsť?

Na Langkawi sme boli druhý deň, keď sme čítali správy o tom, že bude v pondelok 16. marca zákaz vstupu cudzincov na územie ČR. To už sme boli znepokojení, pretože sme nevedeli, či nám náš let, ktorý bol naplánovaný na 20. marca, nezrušia. Potom už išlo všetko rýchlo. Čechom, ktorých sme na Langkawi stretli, ich spiatočný let zrušili. To nás už vystrašilo, a preto sme sa obrátili na zákaznícku podporu Pelikána, aby sme zistili, ake máme možnosti.

Na podpore nám vysvetlili, že za zmenu termínu si možno priplatíme, ale že zistia možnosti a dajú nám vedieť. Tak sme čakali. Na druhý deň sme ešte nemali odpoveď, volali sme preto na podporu znova.

Znovu rovnaká odpoveď – pozrú sa na to a zavolajú nám. Stále nikto nevolal, tak sme sa sami pozreli na vyhladávač leteniek, či je ešte voľné miesto v lietadle, ktoré malo odlietať v nedeľu 15. marca. Voľné ešte mali. Skúšali sme znovu volať na podporu, ale v ČR bola sobota večer, tak nám nikto telefón nebral. Potom sme skúsili niekoľkokrát volať priamo do Qatar Airways, ale tam sa nám ani po niekoľkých pokusoch nepodarilo dovolať vôbec.

Keď už sme si chceli zabookovať letenky sami, pretože v Malajzii boli asi 2 hodiny ráno, ozvali sa nám z Pelikána a veci nabrali rýchly spád. Veľmi nám pomohol pán Matúš Šramko, ktorému by sme chceli aspoň touto cestou poďakovať. 🙂 V tej chvíli bola v ČR už noc, ale aj tak sa nám ozval a zariadil nám prerezervovanie nášho letu. Asi po dvoch hodinách komunikácie, keď sme už skoro zaspávali, pretože u nás boli 4 hodiny ráno, sa podarilo let prebookovať a nám na e-mail prišli letenky na nedeľu. Dokonca sme ani nič nepriplácali, iba poplatok za administratívu pri prerezervovaní leteniek, ktorý sme radi zaplatili. Uľavilo sa nám, že sa podarilo zohnať letenky skôr a bez problémov sme mohli odletieť. Po návrate domov sme sa dozvedeli, že v Malajzii asi dva dni po našom odlete tiež uzavreli letisko a zrušili všetky lety. Takže návrat naozaj o 5 minút 12. 🙂

Ako prebiehala samotná cesta späť domov? Stretli ste sa s nejakými obmedzeniami?

Cesta domov bola síce kvôli dlhšiemu prestupu v Dohe dlhá, ale našťastie bez problémov. Po návrate domov sme pre istotu dobrovoľne nastúpili do 14-dennej karantény, aj keď Malajzia ani Katar neboli na zozname rizikových krajín.

Skúsenosť to bola dramatická, ale nakoniec teda všetko dobre dopadlo. Keď sa na to pozriete spätne, rezervovali by ste si v budúcnosti letenky opäť cez Pelikán alebo vás niečo odrádza?

Rezervovať si letenky na vlastnú päsť rozhodne nie je žiadna veda, ale až po tejto skúsenosti sme si uvedomili, aká užitočná môže byť zákaznícka podpora cestovných kancelárií. Pokiaľ by sa nám vtedy Pelikán neozval, neviem si veľmi dobre predstaviť, ako by sme sa rýchlo vrátili domov, pretože ako som už spomínala, do Qatar Airways sa, pravdepodobne kvôli vyťaženým linkám, nedalo vôbec dovolať. Určite by sme si aj v budúcnosti letenky cez Pelikán rezervovali… napríklad na ďalší teambuilding a snáď čo najskôr 🙂

Mohlo by ťa zaujímať:

Pre Pelipecky.cz napísal Pavel Makaryszyn.


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    5/5 - (1 vote)
Komentáre

Milujeme cestovanie a písanie. A tak sme to spojili a už roky vám na Pelipeckách prinášame články, cestopisy a reportáže o tom, ako šikovne precestovať celý svet. V našej slovenskej redakcii sedí Hanka a Roland, ale sem-tam napíšu niečo aj naši kolegovia z Pelikána.

Hore