Nájdeš nás aj na:

Koronavírus

Etihad Airways otestujú nové letiskové kiosky na kontrolu zdravotného stavu

Etihad Airways otestujú nové letiskové kiosky na kontrolu zdravotného stavu

Aerolínie Etihad Airways budú testovať nový kiosk, ktorý môže pomôcť zistiť, či má cestujúci príznaky vírusovej choroby. Novinku začnú skúšať od konca tohto mesiaca a testy potrvajú do mája. Aerolínie pritom plánujú využiť dobrovoľníkov, ale aj skutočných cestujúcich.

Reklama

Budúcnosť letiskových check-inov?

Kiosk podľa aeroliniek môže monitorovať teplotu, srdcový rytmus a dychovú frekvenciu cestujúcich. Táto unikátna technológia môže fungovať nielen pri odbavovacích kioskách, ale aj pri odovzdávaní batožiny, imigračných pultoch alebo bezpečnostných kontrolných stanovištiach.

Ak systém zistí, že cestujúci má zvýšenú teplotu alebo akékoľvek iné príznaky v súlade s parametrami systému, technológia navrhne zastaviť odbavovací proces a upozornení kvalifikovaného zamestnanca.

Bez dotykov, ovládanie hlasom

To nie je všetko, odborníci išli v ochrane zdravia ďalej. Spoločnosť Amazon Web Services spolupracovala s Elenium aj na vytvorení technológie hands-free ovládania. To umožňuje cestujúcim využívať tieto samoobslužné kiosky hlasom. Systém teda minimalizuje aj dotykové body a potenciál prenosu infekcie.

Počiatočné testovanie sa uskutoční na viacerých linkách smerujúcich do sveta z Abu Dhabi (Abú Zabí).

Zdroj fotografie: Elena Ermakova / Shutterstock.com

Cestovanie sa zmení, či chceme alebo nie

Je to budúcnosť cestovania? Pýtajú sa redaktori SimpleFlying.com.
Letecký priemysel podľa nich nevyhnutne prejde v dôsledku súčasnej situácie niekoľkými významnými zmenami. Osobný priestor, zdravie cestujúcich a minimalizácia rizika infekcie pravdepodobne povedú letecké spoločnosti k niekoľkým aktualizáciám. Napokon už mnoho procesov spojených s cestovaním prebehlo digitalizáciou a na niektorých letiskách sú samozrejmosťou – napríklad elektronická pasová kontrola, samoobslužné pulty na odbavenie batožiny, samoobslužné kiosky a tiež kiosky na občerstvenie.

Aj keď niektorí môžu mať obavy o svoje súkromie, toto je všeobecný trend, ku ktorému cestovný ruch smeruje. Zníženie počtu kontaktných bodov minimalizuje riziko krížovej kontaminácie. A v budúcnosti je pravdepodobné, že pred letom bude viac cestujúcich na pozore pred tým, čoho sa dotknú a budú sa obávať o svoje zdravie. Tieto technológie nám majú pomôcť prekonať časy neistoty po obnovení leteckej dopravy.

Zdroj titulnej fotografie: oficiálna stránka Etihad Airways


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    Prosím, ohodnoťte náš článok.
Komentáre

Raz sa náhodou dostal k lacným letenkám a odvtedy chce precestovať celý svet. Radšej má hory a prírodu ako mestskú džungľu. Zamiloval si Island, Yosemite, Indonéziu a veľmi ho láka Nepál, Faerské ostrovy a Kanada. Najväčší sen si ale už splnil, keď sa mu narodili dcérka Eliška a Nina.

Hore