Nájdeš nás aj na:

Koronavírus

Ďalší rekord: Air Greenland leteli 8 hodín s turbovrtuľovým lietadlom

Ďalší rekord: Air Greenland leteli 8 hodín s turbovrtuľovým lietadlom

Na nebi v týchto dňoch nevidno veľa lietadiel. Komerčná letecká doprava sa teraz zameriava na repatriáciu občanov z cudziny a prevážajú sa tiež tony zdravotníckych materiálov z jedného kontinentu na druhý.

Reklama

Situácia s v súvislosti s pandémiou COVID-19 však už priniesla niekoľko zaujímavých rekordov v leteckom priemysle. Videli sme najdlhší let Austrian Airlines z Viedne do Austrálie, Lufthansa poslala desať double-deckrov pre nemeckých občanov uviaznutých na Novom Zélande a napríklad aj obor medzi lietadlami – Antonov AN225 zboril dva svetové rekordy v množstve prepraveného nákladu.

Najnovšie sa medzi rekordérov pripojili aj grónske aerolinky Air Greenland. Posádka malého turbovrtuľového lietadlá Dash 8-200 úspešne zvládla prvý diaľkový let bez medzipristátia z Kodane do grónskeho mestečka Nuuk. Čas letu: 7 hodín a 52 minút.

Prvý priamy let z Grónska do Dánska

Ešte do nedele minulého týždňa mali všetky tieto lety krátke medzipristátie na letisku Reyjkavík na letisku Keflavík. Potom však vzlietol malý turbovrtuľový Dash 8 spoločnosti Air Greenland a do cieľa si to namieril bez medzipristátia. Letel z Grónska bez zastávky ponad sopečný ostrov Island a pristál v Dánsku.

„Nikdy sme neleteli osem hodín v tomto type vrtuľového lietadla. Doposiaľ najdlhší let v tomto lietadle trval päť hodín a uskutočnil sa v Kanade,“ hovorí pilot a kapitán lietadla Ove Grødem vo vyhlásení pre Simple Flying.

Ako ďalej píše server One Mile At A Time, lietadlo, ktoré zvládlo rekord má 23 rokov a išlo o špeciálny evakuačný let z grónskeho mesta Nuuk do Kodane. Hradila ho poisťovňa a posádka prepravovala pacienta na pevninu.

Historicky prvý let bez medzipristátia z Kodane do Grónska sa podaril s posádkou štyroch ľudí na palube. Stroj letel viac ako 2 200 kilometrov bez dopĺňania paliva. Kapitán po lete uviedol, že by mohol pokračovať ešte ďalšiu hodinu. V meste Nuuk pristál s rezervou ďalších 400 kg paliva.

Bude Grónsko novým Islandom?

Grónsko je v súčasnosti prístupné letecky iba z Dánska a Islandu, ale do roku 2023 by sa to malo zmeniť. Letisko Kalaallit International International získalo zákazku na obnovu dvoch letiskových dráh v auguste minulého roka. Nuuk a Ilulissat dostanú pristávacie dráhy s dĺžkou asi 7 200 stôp, čím sa tieto najobľúbenejšie turistické destinácie Grónska otvoria pre pravidelnú diaľkovú dopravu.

Cestovanie do Grónska sa má stať novým pilierom ekonomiky. Aktuálne ho primárne tvoria len rybolov a ťažba. Prečítajte si náš veľký cestopis z Grónska.

Grónsko pozastavilo akúkoľvek leteckú dopravu 20. marca 2020. Lety plánujú obnoviť 25. apríla, avšak do 1. júna nie sú na pláne žiadne lety cez Atlantik.

Zdroj titulnej fotografie: Markus Mainka / Shutterstock.com


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    1/5 - (1 vote)
Komentáre

Raz sa náhodou dostal k lacným letenkám a odvtedy chce precestovať celý svet. Radšej má hory a prírodu ako mestskú džungľu. Zamiloval si Island, Yosemite, Indonéziu a veľmi ho láka Nepál, Faerské ostrovy a Kanada. Najväčší sen si ale už splnil, keď sa mu narodili dcérka Eliška a Nina.

Hore