Nájdeš nás aj na:

Letenky

Múzeum v španielskom Bilbau čistí vzduch: rozvešali ekologické plagáty, ktoré sa vyrovnajú 700 stromom

Múzeum v španielskom Bilbau čistí vzduch: rozvešali ekologické plagáty, ktoré sa vyrovnajú 700 stromom

S osvetlenním, kúrením, klimatizáciou počas celého roku či tlačenými vstupenkami má väčšna múzeí ďaleko od eko-friendly. Z tohto radu však predsalen jedna inštitúcia aktuálne vytŕča. Guggenheimovo múzeum v španielskom Bilbao má totiž propagačnú kampaň, ktorá okrem proma pre najnovšie výstavy čistí vzduch. Nainštalovali ju v rôznych častiach Bilbaa v júni.

Reklama

Španielske múzeum sa spojilo s lokálnou grafickou spoločnosťou Estudios Durero a vytvorili spoločne novú kampaň, pri ktorej sa rozhodli pre viacfarebné bannery zdobiace fasádu múzea a kolísajúce sa na stožiaroch po celom meste. Čo je na nich výnimočné? Sú ošetrené látkou zvanou Pureti Print. Ide o bezfarebný náter, ktorý indukuje fotokatalýzu, chemickú reakciu vyvolanú slnečným žiarením. Inými slovami, bojuje sa pri nej za použitia kyslíka a vodnej pary so znečisťujúcimi látkami vo vzduchu, ako sú oxidy dusíka a síry či proti baktériám a plesniam. Podľa múzea sa dovedna použitých 250 vonkajších bannerov vyrovná čistiacemu efektu, ktorý by malo 700 stromov, píše Condé Nast Traveler.

Zdroj: Shutterstock/ Rudy Mareel

Okrem plagátov umiestnili kampaň potretú týmto náterom aj na električky. Kampaň je zameraná na najnovšiu výstavu múzea v Bilbao s názvom Olafir Eliasson: V skutočnom živote. Tá poukazuje na rôzne perspektívy návštevníkov na ich okolie a životné prostredie cez použitie materiálov ako voda, hmla, ľad či mach. Niektoré plagáty promujú aj ďalšie dve výstavy – prácu amerického maliara Richarda Artschwagera a brazílskej umelkyne Lygie Clark.

Ekologický prístup sa za posledné roky stal pre Guggenheimovo múzeum v Bilbau veľmi dôležitý. Múzeum sa po dlhej covidovej odmlke opäť otvorilo 1. júna. Okrem najnovšej kampane je pre inštitúciu samozrejmosťou recyklovanie a štandardné osvetlenie vymenili za LED svetlá, ktoré výrazne šetria energiu.

Zdroj: Shutterstock/ Iakov Filimonov

Náter Pureti Print bol pôvodne vyvinutý v NASA pre iSCAPE, projekt navrhnutý v roku 2016, ktorý mal kontrolovať znečistenie ovzdušia v Európe. Odvtedy sa náter objavil už vo viacerých kampaniach, medzi nimi napríklad aj pri promovaní japonskej kozmetickej značky v roku 2015. Po tom, čo kampaň na novú výstavu múzea v Bilbau skončí, darujú bannery lokálnej charite Emaús Bilbao, ktorá ich zrecykluje a vyrobí z nich kabelky, tašky a zástery.

Riaditeľ múzea Juan Ignacio Vidarte hovorí, že majú ako inštitúcia spoločenskú zodpovednosť voči svojej komunite aj celému svetu. Chápu, že aktivity múzea nie sú vždy ekologické a snažia sa to kompenzovať inými spôsobmi. Pureti Print môžu byť využitý aj na materiáloch ako hliník, plátno či kartón. Múzeum v Bilbau by ho chcelo využiť aj v iných sférach, ako pri kampańových plagátoch.

Akciové letenky


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    Prosím, ohodnoťte náš článok.
Komentáre

Hana je z Bratislavy, kde vyštudovala žurnalistiku. Vyskúšala si život vo Varšave ako študent médií a v Berlíne ako redaktor v online magazíne. Pracovné skúsenosti ju zaviali do cestovného ruchu a tam sa doteraz cíti ako doma. Miluje víkendové city breaky po európskych destináciách, ale aj exotiku.

Hore