Nájdeš nás aj na:

Tipy

O cestovnom poistení a o tom, prečo je vždy výhodné (aj v prípade COVID-19)

O cestovnom poistení a o tom, prečo je vždy výhodné (aj v prípade COVID-19)

Pelikán nie je len predajca leteniek a výhodných zájazdov. Ponúka aj rôzne doplnkové a najmä užitočné služby, samozrejme vždy výhodne aj prehľadne. Jedným z nich je cestovné poistenie, ktoré je pre drvivú väčšinu cestovateľov úplnou samozrejmosťou už pri rezervácii letenky. Prečo? Prečítajte si nasledovné informácie, zistíte, že nejde o zanedbateľné benefity, ale spôsob cestovania s oveľa väčším pocitom istoty a oslobodzujúcu uvoľnenosť pri objavovaní krás sveta.

Reklama

Základné delenie typov poistení

Aby sme v tom mali jasno, cestovné poistenie nie je len jedno jediné. Máte na výber rôzne typy, a pred cestou sa môžete rozhodnúť, ktoré bude pre vás to pravé, podľa toho, čo potrebujete. Pokúsime sa teraz poukázať na hlavné rozdiely medzi nimi, a teda hneď na začiatku, logicky, uvedieme základné delenie:

  • poistenie STORNO,
  • poistenie ISTOTA.

Ak ovládate základné pravidlá leteckej dopravy, viete, že letenka je doklad pre konkrétnu osobu s jej osobnými údajmi. Jej rezervácia si teda vyžaduje väčšiu istotu, že v odchode vám nič nebude brániť, pretože ju nemôžete pred cestou niekomu posunúť len tak, ako napríklad lístok na autobus alebo vlak. Navyše sa nemôžete spoliehať ani na to, že vám letecká spoločnosť vráti peniaze len preto, lebo ste danú cestu neabsolvovali.

Takže, predstavte si, že máte zakúpenú letenku, ale pred odletom:

  • nečakane ochoriete s minimálne 5-dňovou liečbou (aj bez pobytu v nemocnici),
  • utrpeli ste úraz s následkami, ktoré vám nedovoľujú odletieť,
  • vaša prítomnosť je nevyhnutná doma kvôli chorobe alebo smrti rodinného príslušníka,
  • otehotniete,
  • vznikne vám značná škoda v dôsledku živelnej pohromy,
  • stratíte svoju prácu nie z vlastného zavinenia,
  • musíte riešiť rozvod,
  • neobstojíte na maturite alebo štátniciach,
  • nedostanete víza (platí pre občanov EU, s výnimkou ciest do USA).

V prvom rade by nás úprimne mrzelo, že musíte svoj let zrušiť. Na druhej strane by sme vám s radosťou oznámili, že ak máte poistenie STORNO a viete sa preukázať potvrdením danej udalosti (kvôli ktorému nemôžete cestovať), za nepreletenú časť vašej letenky sa vám vrátia peniaze. Úžasnou výhodou je aj to, že stornovať môžu aj všetci ostatní poistení rodinní príslušníci, ktorí s vami cestujú/mali cestovaťďalší 3 poistení spolucestujúci bez rodinného vzťahu k vám.

Hovoríte si, že to znie dokonalo? Ak vám ide iba o preplatenie letenky, tak je to naozaj tak. No ešte väčšou istotou je ISTOTA, a to nie je len prázdna slovná hračka. Na tú sa totiž môžete spoliehať aj vtedy, keď vám vznikne škoda nie priamo v dôsledku nemožnosti odletieť. Pre väčšinu cestujúcich najsilnejšou pohnútkou na kúpu tohto poistenia je preplatenie liečebných nákladov a následkov po úraze. Platí však aj v iných rôznych nečakaných a nie veľmi príjemných situáciách, ako napríklad problémy s batožinou, meškanie dopravného prostriedku, potreba pátrania alebo záchrany alebo poškodenie zdravia a majetku tretích osôb. Čerešničkou na torte je už len to, že ISTOTA obsahuje aj poistenie STORNO a ďalších 15 dôvodov stornovania letenky.

Pani Alžbeta s rodinou si zakúpila letnú dovolenku vo forme pobytového balíka. Deň pred odletom príjemná cestovná horúčka prešla, žiaľ, do telesnej horúčky. Keď na pohotovosti stanovili diagnózu zapáleného slepého čreva. Nuž, viete si predstaviť, že išlo o nepríjemné prekvapenie pre celú rodinu.

Keďže cestujúci nemali zakúpené poistenie, daný rok ostali bez dovolenky i finančných prostriedkov. Pobytový balík s letenkami prepadol a žiadnu kompenzáciu nedostali.

Čo by sa stalo so zakúpeným poistením? Stačil by telefonát na zákaznícke oddelenie Pelikána a po doložení lekárskeho potvrdenia a vyplnení jednoduchého storno formulára by poisťovňa klientom vrátila až 90 % zo sumy. Tie tak po uzdravení možno investovať do ďalšieho výletu. A POZOR! Na vrátenie peňazí by nemala nárok iba Pani Alžbeta, ale aj celá jej rodina.

Poistenie a COVID-19

Nuž, ale ako všetko vo svete, aj toto sa počas posledného pandemického obdobia zmenilo a obe poistenia – STORNO aj ISTOTA, už v sebe obsahujú aj krytie v prípade ochorenia COVID-19.

Ak potrebujete storno letenky z dôvodu koronavírusu, s poistením STORNO pri COVID-19 budete mať nárok na náhradu 90 % stornopoplatkov. Po predchádzajúcich informáciách vás asi neprekvapí, že ochranné krídla poistenia ISTOTA pri COVID-19 sú oveľa širšie, pokryjú aj také záležitosti, akými sú liečba COVID-19, pri ktorej vznikajú náklady alebo karanténa v zahraničí (50 €/noc). Aj tu platí to, že ISTOTA obsahuje zároveň aj STORNO poistenie.

Podmienkou pri zrušení cesty pred odletom je to, že musíte predložiť pozitívny RT-PCR test vykonaný najviac 14 dní pred odletom. Na poistenie STORNO ako aj na poistenie ISTOTA sa môžete spoliehať i vtedy, ak vás nepustia na palubu kvôli zvýšenej teplote. Platia navyše aj pre poistených spolucestujúcich.

Eva zakúpila sebe aj svojim rodičom zájazd na Tenerife s odletom 20. februára. K zájazdu tiež zakúpila poistenie ISTOTA pre všetkých cestujúcich. Eva dostala 18. februára aj spolu s rodičmi výsledok RT-PCR testu, ktorý sa jej otcovi a mame vrátil ako pozitívny. Jej rodičom a aj Eve samotnej teda vzniká nárok na vrátenie stornopoplatkov do výšky 90 percent. 

Ceny poistení

Ak ste sa sem dostali tak, že ste si svedomito prečítali všetky predchádzajúce riadky, právom by ste sa nás mohli opýtať, prečo máme 2 druhy poistenia, keď jedno z nich už aj tak obsahuje to druhé. Odpoveď je úplne jednoduchá: kvôli cene. Poistenie STORNO je u mnohých cestovateľov populárne preto, lebo je naozaj lacné. ISTOTA stojí o niečo viac, na druhej strane je najpredávanejšia kvôli tomu, že dokáže zabrániť obrovským finančným stratám.

Konečná suma, ktorú zaplatíte za poistenie, nezávisí len od typu poistenia. Cenu ovplyvňuje i to, či vaša destinácia je v Európe alebo mimo nej. Ďalším kľúčovým faktorom je aj to, akú hodnotu má váš pobyt – cenových úrovní je viac a konečná suma bude teda závisieť aj od toho, koľko vás váš pobyt vyšiel.

Zdroj fotiek: Shutterstock


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    3.9/5 - (12 votes)
Komentáre

Milujeme cestovanie a písanie. A tak sme to spojili a už roky vám na Pelipeckách prinášame články, cestopisy a reportáže o tom, ako šikovne precestovať celý svet. V našej slovenskej redakcii sedí Hanka a Roland, ale sem-tam napíšu niečo aj naši kolegovia z Pelikána.

Hore