Nájdeš nás aj na:

Koronavírus

Vaše skúsenosti s Pelikánom: ceníme si, že ste nám pomohli aj napriek výnimočnej situácii

Vaše skúsenosti s Pelikánom: ceníme si, že ste nám pomohli aj napriek výnimočnej situácii

Rok 2020 sa nepochybne zapíše do dejín ľudstva ako rok, ktorý zmenil náš svet a naše životy. Množstvo vecí – na ktoré sme boli roky zvyknutí – sa behom pár mesiacov absolútne zmenili. Cestovanie je azda najlepším príkladom. Od absolútnej slobody cestovania, nových liniek a extrémne lacných leteniek v roku 2019 zrazu prišlo masívne zatvárenie hraníc, obmedzenie pohybu a zákaz cestovať mimo bezpečných zón.

Reklama

Pelikán túto situáciu zažíval a prežíval spoločne so svojimi zákazníkmi, a to od samého začiatku až po súčasnosť. Neustále sa meniace pravidlá, zrušené linky a bezvýchodiskové situácie boli na začiatku pandémie na každodennom poriadku. Treba však povedať, že ako firma a cestovná kancelária sme nestrkali hlavu do piesku, ale riešili sme vaše letenky, dovolenky a zájazdy 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Mnohým z vás sme pomohli v neľahkej situácii pri návrate domov a mnohým z vás sme zabezpečili vrátenie peňazí či náhradu za neodletenú letenku.

Ešte stále však mnohí čakajú na svoje peniaze za letenku či dovolenku a nás to úprimne mrzí, avšak musíme opäť zopakovať – ako sprostredkovateľ leteniek a cestovná kancelária robíme čo je v našich silách a bojujeme za vaše peniaze od aeroliniek. Ak totiž obdržíme náhradu za letenky, v podstate ju ihneď posielame klientom.

Tu sú reakcie niektorých z vás, ktoré nás nesmierne potešili a utvrdili v tom, že Pelikán mal a má tých najlepších zákazníkov. Veríme, že túto neľahkú situáciu spolu zvládneme a vážime si vašu trpezlivosť a zhovievavosť.

Zmena letenky na poslednú chvíľu

V marci naši kolegovia zo zákazníckeho centra pracovali skutočne aj nad rámec svojho času. Jeden z našich českých klientov Marek požadoval 14. marca zmenu letenky, ktorá mala byť odletená 15. marca, resp. nasledujúce ráno. Situáciu sme aj napriek obrovskému počtu požiadaviek okamžite vyriešili k jeho spokojnosti.

Dobrý den, touto cestou bychom rádi poděkovali Vaší cestovní kanceláři (a zejména zákaznickému servisu), přes kterou jsme si v prosinci objednali dovolenou v Malajsii na Langkawi. Pobyt jsme objednávali ještě před vypuknutím coronavirové epidemie. V průběhu naší dovolené vydala česká vláda opatření o zákazu vstupu cizinců do ČR. Následně se začala zhoršovat situace i v Malajsii. Báli jsme se, zda se nám podaří bezproblémů v původním termínu vrátit domů. Obrátili jsme se tedy na Váš zákaznický servis a žádali o pomoc s přebookováním letenek. I přes skutečnost, že byla sobota pozdě večer, tedy mimo běžnou pracovní dobu, dostal se náš požadavek k jednomu z Vašich obětavých kolegů, který se spojil s leteckou společností a zařídil nám přebookování letenek hned na následující den, a to bez doplatku. Vrátili jsme se v pořádku domů a rádi bychom Vám alespoň touto cestou poděkovali za Vaši ochotu a pomoc.

Lenka a jej skúsenosť s Pelikánom: Úspešný návrat z Austrálie

Dňa prvého apríla nás kontaktovala klientka Lenka vo veci návratu rodinných príslušníkov z austrálskeho mesta Perth. Na poslednú chvíľu zrušený let si naša klientka najprv vykladala vzhľadom na dátum (1. apríl) ako zlý žart, lenže Austrália je ďaleko a v čase koronakrízy čas na žarty veľmi nebol, a tak sa naši špecialisti pustili do záchrannej akcie. V návale ostatných požiadaviek túto požiadavku spracovali, našli výhodný alternatívny let s posunom o pár hodín neskôr a letenku bezodkladne objednali. Takto zareagovala naša klientka, ktorá vtedy všetkým na našom zákazníckom oddelení vyčarovala úsmevy na tvárach:

Děkuji moc, jste nejlepší! Ode dneška miluju pelikany. Věřím, že naši doletí v pohodě. Přejmenovala bych vas na sokoly. Ať se vam daří!!!

Lukáš na refund čakal 5 mesiacov

Jeden z našich klientov Lukáš požiadal 26. marca o refundáciu zrušených letov. O situácii sme ho bezodkladne informovali a aj keď sa na nás niekoľkokrát obrátil s prosbou o nové informácie, my sme mu mohli poskytnúť len rovnakú informáciu: „Prosíme počkajte, vaša refundácia bude vybavená ihneď, ako obdržíme peniaze od leteckej spoločnosti.“ Lukáš napokon čakal na refundáciu do konca júla a svoje peniaze obdržal na účet až prvý augustový týždeň. Jeho reakcia však bola prekvapivá:

Ste skvelí, ďakujem. A kľudne si ma prehoďte v poradí platieb až na koniec, za všetkých nervóznych zákazníkov. Chápem vzniknutú situáciu a počkám.

Komplikovaná letenka, ale šťastný koniec

Multicity letenky boli v roku 2019 u našich zákazníkov obrovským hitom. A aj keď momentálne tento typ leteniek čaká na opätovné otvorenie cestovateľských obmedzení v Ázii či Amerike, naše zákaznícke oddelenie počas koronakrízy bolo nútené pod enormným tlakom situácie vymýšľať bezpečnú a čo možno najrýchejšiu dopravu zákazníkov domov na Slovensko.

Keď sa zatvorili hranice a zrušila drvivá väčšina liniek napríklad z Austrálie do Európy, bolo takmer nemožné dostať niektorých ľudí naspäť domov. Pelikánu sa však vďaka nadštandarným vzťahom s mnohými aerolinkami podarilo zabezpečiť bezpečnú cestu domov, aj keď na prvý pohľad komplikovanými letmi. Využívali sme všetky možné a dostupné spojenia. Ocenil to aj jeden z našich zákazníkov Oliver, ktorý absolvovať let z Austrálie do Viedne:

Dobrý deň, prostredníctvom vašej cestovnej kancelárie som si objednal spiatočný let z Viedne do Sydney. Let mi rezervovala vaša kolegynka Dominika. Aj napriek tomu, že som mal veľa otázok a potreboval som, aby mi niektoré veci vysvetlila viackrát, pretože som veľmi dlho nikam neletel a som svojim spôsobom „cestovateľ nováčik“ :), Dominika bola milá a trpezlivá a ochotne mi vyhľadala let, ktorý bol pre mňa najvýhodnejší, čo si veľmi cením.

Zajtra som mal letieť domov, ale v pondelok ráno mi kolega Matúš napísal, že môj let bol zrušený. Vymenili sme si veľa mejlov, kde mi aj on ochotne a trpezlivo vysvetľoval, čo sa s mojím letom deje, a čo sa s ním po jeho zrušení dá urobiť. Vysoko oceňujem ľudský, profesionálny a ústretový prístup. Som spokojný s riešením, ktoré ste mi navrhli – vymazanie mojich letov z letenky pri zachovaní jej platnosti a možnosť jej využitia pri nákupe spiatočného letu.

Chcem vám týmto zablahoželať k vašej naozaj výborne fungujúcej cestovke a zároveň sa vám poďakovať za vaše služby zvlášť v tejto ťažkej a mimoriadnej situácii, v ktorej sa momentálne svet nachádza. Prajem vám veľa síl a trpezlivosti, aby ste zvládli nápor zo strany vašich klientov, vrátane mňa 🙂

Domov na Slovensko z exotiky ihneď po vypuknutí pandémie

Maurícius je krásne a exotické miesto na dovolenku, však? V marci 2020 však slovenská vláda vyzvala všetkých občanov, aby sa bezodkladne vrátili z cudziny domov. A tak sa viacerí naši klienti rozhodli okamžite opustiť hotely a skrátiť si dovolenku. Požiadali o zmenu letenky – tá však pred vypuknutím koronakrízy nebola vôbec bežná a aerolinky ju bez dodatočných poplatkov či problémov neumožnili každému. Vo viacerých prípadoch sa nám to ale podarilo vypelikánovať priamo s leteckou spoločnosťou a k spokojnosti klienta.

Nesmierne Vám ďakujeme za ochotu a rýchlu pomoc. Veľmi ste nám v tejto ťažkej situácie pomohli. Vážime si Vašej pomoci. 

Ďalším príkladom bola cesta našej dlhoročnej klientky Eriky z Brazílie domov v máji 2020.

Je to pre mňa pozitívne prekvapenie. Ďalší príklad toho, že som si pred 11 rokmi vybrala hodnovernú leteckú agentúru. Chcem sa Vám poďakovať za zaslanie novej letenky, ktorá je v poriadku a súčasne som vďačná za všetky ostatné informácie, o ktoré som žiadala. Vaša ochota a trpezlivosť sú veľkou devízou pre prácu so zákazníkmi. Veľmi to oceňujem a moje poďakovanie patrí Vám. 

A napokon ešte jedna z mnohých Pelikán skúseností, ktoré nás motivovali a motivujú ďalej. Klientovi Tomášovi sme pri návrate domov dokázali ponúknuť takú časovú alternatívu, ktorá presne zapadla do jeho predstáv – a to aj napriek enormne preplneným lietadlá smerom domov.

Všetko prebehlo v poriadku a už sme doma. Chceli by sme sa Vám aj celému tímu Pelikána poďakovať za promptnú a profesionálnu pomoc pri riešení našej situácie. Vieme, že aktuálne riešite asi oveľa viac komplikovanejších prípadov a o to viac si ceníme Vašu pomoc. Ešte raz ďakujeme a prajeme veľa zdaru v tomto neľahkom období. Hneď ako toto obdobie skončí, sme pripravení letieť s Vami opäť. 🙂

Aké sú vaše skúsenosti s Pelikánom? Dajte nám vedieť v diskusii pod článkom


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    4.5/5 - (2 votes)
Komentáre

Raz sa náhodou dostal k lacným letenkám a odvtedy chce precestovať celý svet. Radšej má hory a prírodu ako mestskú džungľu. Zamiloval si Island, Yosemite, Indonéziu a veľmi ho láka Nepál, Faerské ostrovy a Kanada. Najväčší sen si ale už splnil, keď sa mu narodili dcérka Eliška a Nina.

Hore