Nájdeš nás aj na:

Tipy

Poistenie dovolenky a poistenie leteniek (aj v prípade COVID-19)

Poistenie dovolenky a poistenie leteniek (aj v prípade COVID-19)

Kúpite si letenku. Po pár dňoch ale zistíte, že ísť nemôžete, nechcete, nestíhate, asi vás čaká storno leteniek alebo musíte zrušiť zájazd. Čo teraz? Aj v takejto situácii je najdôležitejšie zachovať si chladnú hlavu. Najlepšie však urobíte, ak sa na to pripravíte dopredu. Prečítajte si náš článok o tom, ako a prečo si poistenie storno letenky alebo poistenie storna zájazdu (a či to platí na COVID-19). Zistite, na koľko peňazí máte pri vrátení letenky právo, ak si to rozmyslíte.

Reklama
shutterstock_364671206-min

Kedy máte právo na storno leteniek?

Existuje niekoľko dôvodov, pre ktoré máte právo nevyužiť vopred objednanú službu letu. Patrí medzi ne akútna choroba, hospitalizácia, úraz alebo smrť vás či vašej blízkej osoby. Okrem toho tiež živelná udalosť, ktorá spôsobila určité majetkové škody či škody na zdraví. Za takýto dôvod sa považuje i škoda spôsobená poistenému trestným činom cudzej osoby. Áno, celé to znie ako scenár zo zlého katastrofického filmu, ale v prípade, ak budete musieť svoj let z horeuvedených príčin zrušiť, by vám mala poisťovňa vyplatiť deväťdesiat percent sumy letenky.

Zrušenie letenky, keď nemám poistenie storna letenky – ako postupovať?

Dnes už poistenie ponúka aj väčšina leteckých spoločností. V Pelikáne je to napríklad balíček STORNO (poistenie storna letenky), ktoré vás bude stáť 19,50 eur v rámci Európy (resp. 9 eur pre letenky do 200 eur a do 10 dní) a 28,50 eur mimo nej.

poistenie storna letenky

Poistenie storna zájazdu

Poistenie storna zájazdu vám zabezpečí nielen storno dovolenky, ale aj prerušenie pobytu. Samozrejme nie v akomkoľvek prípade. Musí to byť zo zdravotných a iných dôvodov (napr. nezavinená strata pracovného miesta, náhle ťažké ochorenie rodinných príslušníkov a iné ). Dostanete naspäť tak 90 % vrátenia sumy objednávky podľa poistných podmienok.

Cena poistenia storna dovolenky sa pohybuje od 10,50 eur do 43.50 eur podľa toho, či cestujete v rámci alebo mimor Európy, a ako dlho trvá vaša dovolenka.

shutterstock_333241262-min

Dodatkové a rozšírené poistenia

Poistenie, ktoré prevyšuje základné podmienky vrátenia peňazí za storno leteniek obsahuje prípady ako napríklad transplantácia orgánov, úraz alebo smrť kolegu, ktorého v robote nevyhnutne musíte zastupovať, únos blízkej osoby, značná finančná škoda, krádež cestovných dokumentov, odrieknutie sobáša (ak ten mal byť dôvodom cesty) atď. (To, či poistenie storna dovolenky a poistenie storna letenky aj v prípade COVID-19, si môžete prečítať nižšie.)

Ak Ministerstvo zahraničných vecí Slovenskej republiky vyhlási, že v destinácii, do ktorej ste už doleteli, sa kvôli zvýšenému nebezpečenstvu pobytu neodporúča vycestovať, a vy ste nútení vrátiť sa domov skôr, máte nárok na preplatenie nepreletenej časti letenky.

Na podobné situácie vás rovnako tak pripravíme s Pelikánom v balíčku ISTOTA, ktorý stojí 42 eur v rámci a 54 eur mimo Európy. Cena storna ostatných spoločností sa líši, v niektorých prípadoch sú to 3% z letenky. Ak si teda zakúpite letenku v hodnote dvesto eur, cena poistenia môže byť 6 eur.

Všeobecným pravidlom ale ostáva, že vám nik nevráti peniaze, ak sa rozhodnete nepoletieť zo súkromných dôvodov. Preto, ak sa rozhodnete pre akúkoľvek spoločnosť, vždy si radšej prečítajte všetky tie nudné storno podmienky, aby ste predišli všetkým nepríjemným prekvapeniam.

Balíček ISTOTA nezahŕňa iba poistenie storna letenky, ale aj liečebné náklady, úrazové poistenie, poistenie batožiny a poistenie zodpovednosti. 

shutterstock_284519987-min

Poistenie leteniek a poistenie zájazdu (poistenie storna) a COVID-19

Od 1. januára 2021 Pelikán k poisteniu STORNO a ISTOTA poskytuje stornopoplatky za zrušenú letenku či zájazd až do výšky 90 percent v takom prípade, ak máte pozitívny RT-PCR test na koronavírus. Platí to na celú objednávku, nielen na samotného cestujúceho. Znamená to, že ak máte zakúpené poistenie storna zájazdu alebo poistenie storna letenky (poistenie STORNO či ISTOTA) od Pelikána, a niekto z vašich spolucestujúcich v rámci vašej objednávky má pozitívny pozitívny RT-PCR test na COVID-19, nárok na vrátenie stornopoplatkov do výšky 90 percent vznikne aj vám.

POZOR. Pozitívny test nesmie byť starší ako 10 dní pred odletom. 

Počas platnosti nariadenia o zákaze vycestovania do zahraničia za účelom rekreácie poistenie STORNO ani ISTOTA nekryje žiadne náklady súvisiace so stornovaním tohto druhu cesty pred jej začiatkom. Platí to bezohľadu na to, aký dôvod stornovania cesty klient deklaruje. To znamená, že poistenie nekryje stornovanie cesty za účelom rekreácie ani v prípade choroby či hospitalizácie klienta, ani v prípade smrti príbuzného. Rovnako si klient počas platnosti tohto zákazu nemôže pri tomto druhu cesty uplatniť ani náš benefit preplatenia stornopoplatkov v prípade pozitívneho testu na COVID-19.

Ako na poistenie leteniek a poistenie dovolenky?

Väčšina leteckých spoločností ponúka poistenie letenky ako online službu pri zaplatení letenky, rovnako tak i väčšina poisťovní. Ak ste na to počas rezervácie letenky zabudli, nie je to žiaden problém. Na Pelikáne tak môžete urobiť v Správe objednávky.

Dajte si len pozor na dátumy. Táto možnosť sa už nezobrazuje neskôr ako 12 dní pred vaším odletom. Po tomto dátume je potrebné skontaktovať Zákaznícky servis Pelikána, ešte aj deň pred odletom. Nezabudnite na to, že po tomto dátume si nebudete môcť poistiť ani spiatočnú cestu – čiže čím skôr, tým lepšie.

Je dôležité vedieť, že pokiaľ si poistenie leteniek kúpite naraz s letenkou, je platné od momentu obdržania poistnej zmluvy. Ak si túto službu dokúpite dodatočne, poistenie storno začne platiť až na 10. deň po zakúpení. (Táto ochranná lehota sa vzťahuje iba na storno dôvody, poistenie batožiny alebo na liečebné náklady sú platné ihneď.)

Aké kroky dodržať pri stornovaní letenky?

V prvom rade kontaktujte predajcu leteniek, ktorý vám poistenie storna zabezpečil. Ďalej nasleduje nepopulárna byrokracia, musíte poslať žiadosť, väčšinou však stačí mailom. Žiadosť by mala obsahovať informácie, o akú letenku ide s osobným kontaktom a dôvod storna. Nevyhnutný je i priložený doklad (lekárska správa, úmrtný list a pod.). Po odoslaní potrebných formulárov by ste mali s poisťovňou komunikovať výhradne vy.

Čo v prípade, ak poistenie storna nemáte?

Niektoré letecké spoločnosti umožňujú storno letenky automaticky, je to však skôr výnimka. Väčšinou ale platí, že ak si letenku nepoistíte, nemáte nárok na jej vrátenie. V takom prípade môžete využiť skôr zmenu dátumu letu. Ani tu však nemáte stopercentnú istotu, že si nebudete musieť dokonca priplatiť, a to najmä pri prestupových letoch s väčšou vzdialenosťou. Odporúčame vám teda poistiť si storno letenky vždy, okrem prípadov, kedy by poistenie malo prevyšovať cenu samotnej letenky.

shutterstock_398659648-min

Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    3.2/5 - (9 votes)
Komentáre

Už päť rokov pre teba náš tím loví lacné letenky, dovolenky a píše tipy na cestovanie po celom svete. V našej slovenskej redakcii sedí Hanka, Katka, Aďa a Roland, ktorí pre teba hľadajú to najlepšie zo sveta cestovania 24 hodín, 7 dní v týždni.

Hore