Nájdeš nás aj na:

Koronavírus

Preplatíme stornopoplatky pri pozitívnom COVID teste. Stačí mať zakúpené poistenie

Preplatíme stornopoplatky pri pozitívnom COVID teste. Stačí mať zakúpené poistenie

Rok 2020 ukázal, že mať cestovné poistenie, keď letíme na dovolenku alebo pracovnú cestu, je extrémne dôležité. Až polovica klientov Pelikána si automaticky kúpi poistenie spolu s letenkou a dovolenkou. Ďalší si dokupujú poistenie dodatočne cez zákaznícky servis Pelikána. Aktuálne až 60% objednávok obsahuje poistenie STORNO alebo ISTOTA, ku ktorým Pelikán od 1. januára 2021 pridáva NOVINKU – benefit krytia stornopoplatok v prípade, ak máte pozitívny test na COVID-19.

Reklama

K svojim populárnym poisteniam STORNO a ISTOTA pridal Pelikán aj nárok na preplatenie stornopoplatkov do výšky 90 percent, a to k letenkám a zájazdom do celého sveta. V tomto článku sa dozviete všetky potrebné informácie – aké typy poistenia kúpite na Pelikáne, aké sú výhody Pelikán poistenia, ako funguje nárok na preplatenie stornopoplatkov, kedy naň máte nárok, aj aké dokumenty budete musieť predložiť. 

Chcete vedieť, ako na Pelikáne kúpite letenku a dovolenku s nárokom na preplatenie stornopoplatkov? Stačí mať objednávku aj so zakúpeným poistením STORNO alebo ISTOTA. Pozrite sa, aký je medzi nimi rozdiel:

1. Najlacnejšie poistenie STORNO

Ide o poistenie pre kompenzáciu zrušeného produktu zo zdravotných alebo iných konkrétnych príčin (ako sú požiar v mieste vášho bydliska, výpoveď, vízové problémy okrem USA, ale najmä neočakávané zdravotné komplikácie pred odletom). Je potrebné daný dôvod vydokladovať, čiže pokiaľ ide napríklad o rozchod partnerov, logicky, nárok na storno nevzniká. Cestovné poistenie storna sa vzťahuje na obdobie od uzatvorenia poistenia po dobu nástupu na cestu.

2. Najpredávanejšie poistenie ISTOTA

Zahŕňa poistenie STORNA a dodatočné krytie, ako je náhrada liečebných nákladov (všetky úrazy okrem COVID-19, a to aj v krajinách, pre ktoré je vyhlásený 3.stupeň varovania Ministerstva zahraničných vecí SR (odporúčanie necestovať), poistenie batožiny, poistenie pátrania a záchrany, úrazové poistenie, poistenie zodpovednosti a asistencie služby. Čo sa týka storna letenky, v rámci tohto typu poistenia sa akceptuje oveľa viac  dôvodov ako v poistení STORNA (napríklad vyhlásenie MZV o neodporúčaní cestovania do vybranej destinácie, krádež cestovných dokumentov, či napríklad odmietnutie sobáša, ak mal byť dôvodom cesty). 

Pelikán pridal k poisteniam STORNO a ISTOTA nárok na preplatenie stornopoplatkov do výšky 90%. Ak si k letenke a dovolenke (pre cesty v 2021) kúpite aj poistenie, získate najlacnejší storno produkt na trhu so širokým pokrytím. Platí pre letenky a zájazdy do celého sveta.

Čo mi Pelikán preplatí pri pozitívnom teste na COVID-19?

60 percent klientov Pelikána si zakúpi poistenie automaticky s letenkou. Teraz dostanú od 1. januára k poisteniu STORNO a ISTOTA od Pelikána ďalší benefit, a to v prípade, že majú pozitívny RT-PCR test na koronavírus. V takomto prípade im Pelikán preplatí stornopoplatky za zrušenú letenku či zájazd až do výšky 90 percent.  Stornopoplatky pritom Pelikán nepreplatí iba  klientom s pozitívnym RT-PCR testom na COVID-19, ale aj ostatným cestujúcim z danej objednávky. Podmienkou však je, aby všetci cestovatelia mali zakúpené k objednávke aj poistenie STORNO či ISTOTA. 

Eva zakúpila sebe aj svojim rodičom zájazd na Tenerife s odletom 20. februára. K zájazdu tiež zakúpila poistenie ISTOTA pre všetkých cestujúcich.  Eva dostala 18. februára aj spolu s rodičmi  výsledok RT-PCR testu, ktorý sa jej otcovi a mame vrátil ako pozitívny. Jej rodičom a aj Eve samotnej teda vzniká nárok na vrátenie stornopoplatkov do výšky 90 percent. 

Ako si vybavím preplatenie storna?

Na preplatenie stornopoplatkov do výšky 90 percent má nárok klient (ako sme spomínali vyššie, aj cestujúci z rovnakej objednávky), ktorý nenastúpi na cestu z dôvodu pozitívneho RT-PCR testu na COVID-19. Ten však nesmie byť starší ako 10 dní pred odletom. Následne kontaktuje zákaznícky servis Pelikána na emailovej adrese letenky@pelikan.sk, prípadne pobyty@pelikan.sk. Pelikán bude akceptovať len oficiálny certifikát o vykonaní RT-PCR testu v akreditovanom laboratóriu na území Európskej únie. Požadovaná je tiež lekárska správa od všeobecného lekára. Naďalej totiž platí povinnosť ho po zistení pozitívneho výsledku na COVID-19 kontaktovať.

Ľubica spolu s manželom a dvomi deťmi odlieta 10. februára do Dominikánskej republiky, s rodinou sa pre istotu však dali otestovať ešte v januári, keďže jej manžel mal mierne príznaky na COVID-19. Výsledok ich testu je z 29. januára, pozitívny výsledok mala celá rodina, na základe čoho sa rozhodli nevycestovať. Aj napriek tomu, že mali zakúpené poistenie, ich test je však starší ako 10 dní pred plánovaným odletom, tým pádom im nevzniká nárok na preplatenie stornopoplatku do výšky 90 percent.

Kedy má Ľubica nárok na preplatenie stornopoplatkov: Ak sa dá Ľubica s rodinou otestovať napríklad  1. februára, výsledok ich testu im zaručí nárok na preplatenie stornopoplatkov (ak má pozitívny výsledok aspoň jedna osoba v objednávke) 

Čo ak si kúpim poistenie dodatočne?

Poistenie k letenkám či pobytom je možné kúpiť aj dodatočne, v tomto prípade sa naň však vzťahuje 10-dňová ochranná lehota. To znamená, že RT-PCR test, na základe ktorého bude klient v prípade pozitívneho výsledku žiadať o preplatenie stornopoplatkov, musí byť vykonaný až po uplynutí tejto doby. V prípade, že si poistenie zakúpite spolu s letenkami či pobytom, nevzťahuje sa naň žiadna ochranná lehota a RT-PCR test môže byť vykonaný priamo po zakúpení leteniek (avšak tak, aby bol v deň odletu/odchodu starý maximálne 10 dní). 

Pani Mária si zakúpila spolu s manželom 12. januára letenky do Kostariky s odletom na 31. januára. 14. januára sa rozhodla k letenkám dokúpiť poistenie ISTOTA pre seba aj manžela. RT-PCR test (aktuálne ho Kostarika nepožaduje) si teda s manželom môžu ísť dať spraviť najskôr 24. januára, aby im v prípade pozitívneho výsledku Pelikán preplatil stornopoplatky za zrušené letenky do výšky 90 percent.

V prípade, že by si pani Mária zakúpila poistenie priamo s kúpou leteniek, test by si mohli s manželom ísť dať spraviť už 21. januára. Ak by ho však kúpila dodatočne až 22. januára, ochranná lehota by sa vzťahovala aj na deň odletu, tým pádom by jej pozitívny výsledok testu nevytváral nárok na vrátenie stornopoplatkov. 

Cieľová destinácia odo mňa nevyžaduje test, mám nárok na tento benefit? 

Na preplatenie stornopoplatkov majú nárok cestujúci so zakúpeným poistením po predložené pozitívneho testu aj v prípade, že to od nich nevyžadovala ich cieľová destinácia a dali sa otestovať len pre istotu. Treba si však dať pozor, tento nárok vzniká len pri zakúpených letenkách a zájazdoch spolu s poistením od 1. januára 2021.

Napriek tomu, že Zanzibar ho od nej nevyžadoval, Silvia sa pred svojou cestou rozhodla pre istotu absolvovať RT-PCR test na COVID-19. Päť dní pred jej odletom sa jej vrátil s pozitívnym výsledkom a keďže Silvia mala k letenke zakúpené aj poistenie, má po predložení potrebných dokladov nárok na preplatenie stornopoplatkov až do výšky 90 percent. 

Mám nárok na preplatenie, ak mi bol COVID-19 zistený po vycestovaní?

Pelikán ponúka k zakúpenému poisteniu možnosť preplatenia stornopoplatkov do výšky 90 percent len v prípade, že je pozitívny výsledok testu zistený pred vycestovaním do zahraničia. Cestujúci teda nemá nárok od cestovnej kancelárie žiadať preplatenie nákladov na zmenu spiatočnej letenky z dôvodu, že bol napríklad v zahraničí umiestnený do karantény. Rovnako tiež nemá právo žiadať o preplatenie akýchkoľvek dodatočných nákladov, ktoré mu v zahraničí vzniknú v prípade nákazy. V prípade zakúpenia poistenia ISTOTA sú však kryté samotné liečebné náklady aj na COVID-19, ak klient vycestoval do krajiny, ktorá je MZV SK zaradená na zoznam tzv. bezpečných krajín.

Jakub vycestoval v januári do Kolumbie, na piaty deň pobytu však pociťoval mierne príznaky na koronavírus, a preto sa nechal otestovať priamo v krajine. Výsledok jeho testu bol pozitívny a musel v krajine zostať dlhšie, ako plánoval, kvôli karanténe. Napriek tomu, že mal Jakub  zakúpené poistenie ISTOTA, nevzťahuje sa naň nárok na preplatenie poplatkov za zmenu spiatočnej letenky. 

Na ktoré letenky a dovolenky sa mi vzťahuje tento benefit?

Pelikán na svojom webe predáva letenky od viac ako 600 leteckých spoločností a zároveň ponúka milióny lacných a luxusných dovoleniek. Nárok na vrátenie stornopoplatkov do výšky 90 percent majú všetci klienti Pelikána, ktorí si zakúpili k letenke či dovolenke od 1. januára 2021 poistenie STORNO alebo ISTOTA, nehľadiac na to, do ktorej časti sveta sa chystajú. 

Kamaráti Peter a Roman si zakúpili so svojimi priateľkami dovolenky na február – Peter na Liptove, Roman na Maldivách. K pobytom zakúpili sebe aj  priateľkám poistenie, avšak pár dní pred odletom sa u Romana a jeho priateľky začali prejavovať príznaky ochorenia COVID-19. Pozitívny test vyšiel aj Petrovi, keďže boli s Romanom v pravidelnom kontakte. Keďže mali obaja k svojim dvom odlišným zájazdom zakúpené poistenie, vznikol obom, a rovnako aj ich priateľkám, nárok na preplatenie stornopoplatkov do výšky 90 percent.

Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na redakcia@pelipecky.sk. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na novinky@pelipecky.sk. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne zľavy pre našich čitateľov

  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
Komentáre

Prvý raz letela lietadlom až v 19tich, od tej doby si ho zamilovala. Krajinu podľa nej spoznáš podľa gastronómie a toho, ako ti naservírujú dezert. Za hranicami ju najčastejšie nájdete sedieť v lokálnej kaviarni so šálkou kávy a domácim zákuskom. Vyrástla v rodine dejepisárov, povinnou zastávkou každej jej cesty sú preto historické pamiatky a múzea. Myslela si, že preferuje more, nedávno sa však zamilovala do hôr, a to rovno do našich domácich.

Odporúčame

Horúce #PELIPECKY

Novinky a správy zo sveta cestovania

ČSA vyhlásili insolvenciu, lety budú prevádzkovať naďalej https://t.co/kutbnFfEfd #novinky22 hodiny dozadu
PONUKA DŇA: All inclusive Egypt so 4*hotelom a letenkami z Bratislavy od 490€ https://t.co/9kB67sX3eQ #dovolenky1 deň dozadu
Slovenské národné parky sú medzi najkrajšími v Európe. Briti ich zaradili na 3. miesto https://t.co/WrhUTLCvVF #novinky1 deň dozadu
Mexiko uvoľnuje opatrenia. Presúva sa z oranžovej fázy do žltej https://t.co/2lBTNiDnt7 #novinky1 deň dozadu
Čierna Hora je otvorená, po novom vyžaduje PCR test nie starší ako 72 hodín https://t.co/Dl8zOkqGIV #letenky1 deň dozadu
Dánsko predĺžilo obmedzenia vstupu cudzincov do 5. apríla https://t.co/OXRfRQ5Fya #novinky1 deň dozadu
Ak sa EÚ nedohodne, Rakúsko aj tak zavedie COVID pas už na jar https://t.co/BPNNyDgIwZ1 deň dozadu
Boeing 737 MAX vo farbách Smartwings už opäť lieta https://t.co/Dz7uOVa4OO #novinky1 deň dozadu
Procida, malá bodka na mape, je talianske hlavné mesto kultúry 2022 https://t.co/fIvaQWyENa #cestopisy2 dni dozadu
Karibský ostrov Curaçao je naďalej dostupný Slovákom. Stačí PCR test a registrácia https://t.co/Paj1375iMT #novinky2 dni dozadu

Odporúčame tiež:

Reklama
Reklama
Hore