Nájdeš nás aj na:

Koronavírus

Preplatíme stornopoplatky pri pozitívnom COVID teste, liečebné náklady aj cestu naspäť. Stačí mať zakúpené poistenie

Preplatíme stornopoplatky pri pozitívnom COVID teste, liečebné náklady aj cestu naspäť. Stačí mať zakúpené poistenie

Uplynulý rok ukázal, že mať cestovné poistenie, keď letíme na dovolenku alebo pracovnú cestu, je extrémne dôležité. Až polovica klientov Pelikána si automaticky kúpi poistenie spolu s letenkou a dovolenkou. Ďalší si dokupujú poistenie dodatočne cez zákaznícky servis Pelikána. Aktuálne až 60% objednávok obsahuje poistenie STORNO alebo ISTOTA, ku ktorým sú od 1. júna 2021 pridané nové benefity. Okrem krytia stornopoplatku pred cestou, ktorý cestovná kancelária spustila ešte v januári 2021, po novom poistenie pokrýva aj ďalšie náklady v súvislosti s prípadnou nákazou koronavírusom v zahraničí.

Reklama

Novinky od 1. júna 2021 pre poistenie STORNO a poistenie ISTOTA

Poistenie STORNO najnovšie pokrýva v prípade pozitívneho RT-PCR testu na COVID pred cestou 80% stornopoplatkov. Taktiež sú v tomto poistení zahrnuté náklady na zmenu spiatočnej cesty v prípade ochorenia v destinácií. Poistenie ISTOTA potom zahŕňa obe spomínané situácie a pridáva aj liečebné náklady na COVID a náklady na karanténu v destinácií. Poistenie je platné pre všetky krajiny sveta a to bez ohľadu na farbu v cestovateľskom semafore resp. ich epidemiologickú situáciu.

  • Pri všetkých iných oprávnených dôvodoch ako je napríklad choroba, úraz, rozvod, výpoveď a podobne obe poistenia POKRÝVAJÚ 90% stornoplatkov.

V tomto článku sa dozviete všetky potrebné informácie – aké typy poistenia kúpite na Pelikáne, aké sú výhody Pelikán poistenia, ako funguje nárok na preplatenie stornopoplatkov, kedy naň máte nárok, aj aké dokumenty budete musieť predložiť. 

Chcete vedieť, ako na Pelikáne kúpite letenku a dovolenku s nárokom na preplatenie stornopoplatkov? Stačí mať objednávku aj so zakúpeným poistením STORNO alebo ISTOTA. Pozrite sa, aký je medzi nimi rozdiel:

1. Najlacnejšie poistenie STORNO

Ide o poistenie pre kompenzáciu zrušeného produktu zo zdravotných alebo iných konkrétnych príčin (ako sú požiar v mieste vášho bydliska, výpoveď, vízové problémy okrem USA, ale najmä neočakávané zdravotné komplikácie pred odletom). Je potrebné daný dôvod vydokladovať, čiže pokiaľ ide napríklad o rozchod partnerov, logicky, nárok na storno nevzniká. Cestovné poistenie storna sa vzťahuje na obdobie od uzatvorenia poistenia po dobu nástupu na cestu. Od 1. júna 2021 toto poistenie pokrýva aj prípady pozitívneho RT-PCR testu na COVID pred cestou a to kompenzáciou 80% stornopoplatkov. Sú v ňom zahrnuté aj prípadné náklady na zmenu spiatočnej cesty pri nákazou koronavírusom.

2. Najpredávanejšie poistenie ISTOTA

Zahŕňa poistenie STORNA a dodatočné krytie, ako je náhrada liečebných nákladov (všetky úrazy, a to aj v krajinách, pre ktoré je vyhlásený 3.stupeň varovania Ministerstva zahraničných vecí SR (odporúčanie necestovať), poistenie batožiny, poistenie pátrania a záchrany, úrazové poistenie, poistenie zodpovednosti a asistencie služby. Čo sa týka storna letenky, v rámci tohto typu poistenia sa akceptuje oveľa viac dôvodov ako v poistení STORNA (napríklad krádež cestovných dokumentov, či napríklad odmietnutie sobáša, ak mal byť dôvodom cesty). 

Poistenie ISTOTA je najkomplexnejšie poistenie Pelikána. Rovnako ako STORNO poistenie pokrýva 80% stornopoplatkov v prípade pozitívneho RT-PCR testu na COVID pred cestou,náklady na zmenu spiatočnej cesty v prípade ochorenia v destinácií a pridáva NAVYŠE aj liečebné náklady na COVID vo výške maximálne 50 000 eur a náklady na karanténu v destinácií vo výške 50 eur/deň po dobu maximálne 14 dní.

Ak si k letenke alebo dovolenke (pre cesty v 2021) kúpite aj poistenie, získate najlacnejší storno produkt na trhu so širokým pokrytím. Platí to pre letenky a zájazdy do celého sveta.

Čo mi poisťovňa preplatí pri pozitívnom teste na COVID-19?

60 percent klientov Pelikána si zakúpi poistenie automaticky s letenkou. Teraz dostanú od 1. júna k poisteniu STORNO a ISTOTA od Pelikána ďalší benefit, a to v prípade, že majú pozitívny RT-PCR test na koronavírus. V takomto prípade im Pelikán preplatí stornopoplatky za zrušenú letenku či zájazd až do výšky 80 percent.  Stornopoplatky pritom Pelikán nepreplatí iba klientom s pozitívnym RT-PCR testom na COVID-19, ale aj ostatným cestujúcim z danej objednávky. Podmienkou však je, aby všetci cestovatelia mali zakúpené k objednávke aj poistenie STORNO či ISTOTA. 

Eva zakúpila sebe aj svojim rodičom zájazd na Tenerife s odletom 20. februára. K zájazdu tiež zakúpila poistenie ISTOTA pre všetkých cestujúcich. Eva dostala 18. februára aj spolu s rodičmi  výsledok RT-PCR testu, ktorý sa jej otcovi a mame vrátil ako pozitívny. Jej rodičom a aj Eve samotnej teda vzniká nárok na vrátenie stornopoplatkov do výšky 80 percent. 

Ako si vybavím preplatenie storna?

Na preplatenie stornopoplatkov do výšky 80 percent má nárok klient (ako sme spomínali vyššie, aj cestujúci z rovnakej objednávky), ktorý nenastúpi na cestu z dôvodu pozitívneho RT-PCR testu na COVID-19. Ten však nesmie byť starší ako 14 dní pred odletom. Následne kontaktuje zákaznícky servis Pelikána na emailovej adrese [email protected], prípadne [email protected] alebo telefonicky: 02 / 5464 9494 s požiadavkou na preplatenie storna.

Ľubica spolu s manželom a dvomi deťmi odlieta 10. februára do Dominikánskej republiky, s rodinou sa pre istotu však dali otestovať ešte v januári, keďže jej manžel mal mierne príznaky na COVID-19. Výsledok ich RT-PCR testu je z 22. januára, pozitívny výsledok mala celá rodina, na základe čoho sa rozhodli nevycestovať. Aj napriek tomu, že mali zakúpené poistenie, ich test je však starší ako 14 dní pred plánovaným odletom, tým pádom im nevzniká nárok na preplatenie stornopoplatku do výšky 80 percent.

Kedy má Ľubica nárok na preplatenie stornopoplatkov: Ak sa dá Ľubica s rodinou otestovať napríklad 1. februára, výsledok ich RT-PCR testu im zaručí nárok na preplatenie stornopoplatkov (ak má pozitívny výsledok aspoň jedna osoba v objednávke) 

Čo ak si kúpim poistenie dodatočne?

Poistenie k letenkám či pobytom je možné kúpiť aj dodatočne, v tomto prípade sa naň však vzťahuje 14-dňová ochranná lehota (Pre ostatné prípady mimo COVID-u platí 10-dňová ochranná lehota). To znamená, že RT-PCR test, na základe ktorého bude klient v prípade pozitívneho výsledku žiadať o preplatenie stornopoplatkov, musí byť vykonaný až po uplynutí tejto doby. V prípade, že si poistenie zakúpite spolu s letenkami či pobytom, nevzťahuje sa naň žiadna ochranná lehota a RT-PCR test môže byť vykonaný priamo po zakúpení leteniek (avšak tak, aby bol v deň odletu/odchodu starý maximálne 14 dní). 

Pani Mária si zakúpila spolu s manželom 12. januára letenky do Kostariky s odletom na 31. januára. Dňa 14. januára sa rozhodla k letenkám dokúpiť poistenie ISTOTA pre seba aj manžela. RT-PCR test (aktuálne ho Kostarika nepožaduje) si teda s manželom môžu ísť dať spraviť najskôr 28. januára, aby im v prípade pozitívneho výsledku Pelikán preplatil stornopoplatky za zrušené letenky do výšky 80 percent.

V prípade, že by si pani Mária zakúpila poistenie priamo s kúpou leteniek, RT-PCR test by si mohli s manželom ísť dať spraviť už 12. januára. Ak by ho však kúpila dodatočne, napríklad až 18. januára, ochranná lehota by sa vzťahovala aj na deň odletu, tým pádom by jej pozitívny výsledok testu nevytváral nárok na vrátenie stornopoplatkov. 

Cieľová destinácia odo mňa nevyžaduje test, mám nárok na tento benefit? 

Na preplatenie stornopoplatkov majú nárok cestujúci so zakúpeným poistením po predložené pozitívneho RT-PCR testu aj v prípade, že to od nich nevyžadovala ich cieľová destinácia a dali sa otestovať len pre istotu. Treba si však dať pozor, tento nárok vzniká len pri zakúpených letenkách a zájazdoch spolu s poistením od 1. júna 2021.

Napriek tomu, že Zanzibar ho od nej nevyžadoval, Silvia sa pred svojou cestou rozhodla pre istotu absolvovať RT-PCR test na COVID-19. Päť dní pred jej odletom sa jej vrátil s pozitívnym výsledkom a keďže Silvia mala k letenke zakúpené aj poistenie, má po predložení potrebných dokladov nárok na preplatenie stornopoplatkov až do výšky 80 percent. 

Mám nárok na preplatenie, ak mi bol COVID-19 zistený po vycestovaní?

Pelikán ponúka k zakúpenému poisteniu možnosť preplatenia stornopoplatkov do výšky 80 percent v prípade, že je pozitívny výsledok RT-PCR testu zistený pred vycestovaním do zahraničia a po novom aj po príchode do destinácie. Cestujúci tak po novom má nárok od cestovnej kancelárie žiadať preplatenie nákladov na zmenu spiatočnej letenky (až do 1 000 eur) z dôvodu, že bol napríklad v zahraničí umiestnený do karantény. Rovnako tiež má právo žiadať o preplatenie nákladov v prípade nariadenej karantény (50 eur/noc).

Jakub vycestoval v januári do Kolumbie, na piaty deň pobytu však pociťoval mierne príznaky na koronavírus, a preto sa nechal otestovať priamo v krajine. Výsledok jeho RT-PCR testu bol pozitívny a musel v krajine zostať dlhšie, ako plánoval, kvôli karanténe. Jakub mal zakúpené poistenie ISTOTA a tak mal nárok na preplatenie poplatkov za zmenu spiatočnej letenky i náklady na nariadenú karanténu v destinácií. 

Na ktoré letenky a dovolenky sa mi vzťahuje tento benefit?

Pelikán na svojom webe predáva letenky od viac ako 600 leteckých spoločností a zároveň ponúka milióny lacných a luxusných dovoleniek. Nárok na vrátenie stornopoplatkov do výšky 80 percent majú všetci klienti Pelikána, ktorí si zakúpili k letenke či dovolenke od 1. júna 2021 poistenie STORNO alebo ISTOTA, nehľadiac na to, do ktorej časti sveta sa chystajú. 

Kamaráti Peter a Roman si zakúpili so svojimi priateľkami dovolenky na február – Peter na Liptove, Roman na Maldivách. K pobytom zakúpili sebe aj  priateľkám poistenie, avšak pár dní pred odletom sa u Romana a jeho priateľky začali prejavovať príznaky ochorenia COVID-19. Pozitívny RT-PCR test vyšiel aj Petrovi, keďže boli s Romanom v pravidelnom kontakte. Keďže mali obaja k svojim dvom odlišným zájazdom zakúpené poistenie, vznikol obom, a rovnako aj ich priateľkám, nárok na preplatenie stornopoplatkov do výšky 80 percent.


Ak máte pripomienku alebo ste našli chybu, napíšte, prosím, na [email protected]. Ak máte super cestovateľský príbeh, recenziu, reportáž či blog a chcete sa o svoje zážitky podeliť so svetom, nebojte sa nám svoj text poslať na [email protected]. Radi ho zverejníme v sekcii Cestovatelia.


Špeciálne ponuky pre našich čitateľov


  • Odporúčame ti aj našu uzavretú Facebook skupinu Pelipecky.sk VIP.
    • Naša srdcovka - cestovateľský newsletter, ktorý odoberajú desaťtisíce cestovateľov:
    • Výbery z bankomatu zdarma, výhodné kurzy pri cestovaní do zahraničia a cashback u obľúbených značiek získaš exkluzívne cez Pelikán, založ si konto cez Revolut
    • Výhodný bus na letisko? Odporúčame ti našich kamošov zo Slovak Lines - bezplatná Wi-Fi, klimatizácia, nástup priamo pri termináli letiska, Viedeň - Bratislava 24-krát denne
    4.3/5 - (9 votes)
Komentáre

Prvý raz letela lietadlom až v 19tich, od tej doby si ho zamilovala. Krajinu podľa nej spoznáš podľa gastronómie a toho, ako ti naservírujú dezert. Za hranicami ju najčastejšie nájdete sedieť v lokálnej kaviarni so šálkou kávy a domácim zákuskom. Vyrástla v rodine dejepisárov, povinnou zastávkou každej jej cesty sú preto historické pamiatky a múzea. Myslela si, že preferuje more, nedávno sa však zamilovala do hôr, a to rovno do našich domácich.

Hore